رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان استان همدان از تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالقاسم ابراهیمی ورکانه، رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بر اساس تصمیم مصوب، خدمات نظام مهندسی به پروژه‌های این طرح با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

او افزود: شهرداری‌های استان همدان نیز به منظور پیشبرد هرچه سریع‌تر این طرح، ۵۰ درصد تخفیف عوارض برای طرح اقدام ملی و تولید مسکن را در نظر گرفتند.

رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه کار‌ها در طرح اقدام ملی مسکن، متناسب با معماری ایرانی اسلامی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: به منظور نظارت بر اجرای این طرح، در هر کدام از شهرداری‌های شهرستان‌های استان، یک نفر به عنوان نماینده ویژه شورای تامین مسکن در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده است.

ورکانه با اشاره به اینکه پیش‌پروانه، اجرای این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف می‌شود، خاطرنشان کرد: در پی دریافت گزارش‌ها و شکایات زیادی از تحویل زمان رسیدگی به نقشه‌ها در سازمان نظامی مهندسی استان جلسه بررسی موضوع شکایات و پیگیری آن‌ها با حضور معاونت عمرانی استانداری همدان برگزار و دستورات لازم صادر شد.

او در رابطه با ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یادآور شد: بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت و نظارت بر رعایت ماده‌های ۲۲گانه مقررات ملی به صورت مداوم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: این ماده‌ها شامل مجموعه‌ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی همچون تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و نوسازی اساسی، تغییر کاربری و بهره‌برداری از ساختمان است که به منظور تامین ایمنی، بهره‌دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه اجرا می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، استان همدان با قریب به ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومترمربع، این استان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز در شهر‌های کوچک احداث می‌شود.

در مراحل مختلف ثبت نام این طرح، بیش از ۲۱ هزار متقاضی در استان همدان، برای دریافت امتیاز مسکن ملی ثبت نام کردند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.