مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بررسی خسارت‌‎های زلزله گناوه به پایان رسید و نتیجه به مدیریت بحران کشور فرستاده شد.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری درروز یکشنبه ۲۹ فروردین، گروه‌های ارزیاب به نقاط مختلف شهرستان گناوه و مناطق اطراف رفتند تا خسارت‌های ناشی از این حادثه را بررسی و اعلام کنند.

اوادامه داد: اکنون بررسی‌ها پایان یافته و نتیجه ارزیابی‌ها برای طرح و تصویب در هیات دولت به مدیریت بحران کشور فرستاده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهرافزود: این زلزله به زیرساخت‌ها آسیب نزد و آسیب‌ها در حوزه مسکونی بوده است. همچنین بیشتر خسارت‌ها به واحد‌های مسکونی ۱۶ روستای بخش مرکزی گناوه وارد آمده است از جمله شول، کلر، فخرآوری، گمارون، کلر، کمالی، اسلام آباد، بهمنیاری، تاج ملکی و ....

دهقانی عنوان کرد: ۱۲۳ واحد دامی نیز در این زلزله از بین رفتند و دیوار چند مرغداری و واحد نگهداری دام نیز تخریب شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: با توجه به مقاوم سازی صورت گرفته در سال‌های اخیر میزان خسارت این زلزله زیاد نیست و امیدواریم با پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات، خانه‌هایی که درزلزله آسیب دیدند با کیفیتی مناسب تعمیر و نوسازی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر بیان کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ دستگاه چادر و حدود ۵۰۰ بسته غذایی میان زلزله زدگان توزیع شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه تعداد کمی از خانواده‌ها وسایل خانه‌شان بر اثر زلزله از بین رفته است، افزود: به این افراد نیز در قالب کمک معیشتی، مبلغی داده می‌‍‌شود تا بتوانند وسایل خانه را تهیه کنند.

او همچنین تاکید کرد: اگر چه ارزیابی خسارت زلزله پایان یافته، اما اگر فردی هنگام مراجعه ارزیابان در منطقه نبوده یا اینکه براثر پس لرزه خانه‌اش دچار مشکل شود می‌تواند به بنیاد مسکن اطلاع دهد تا آن را بررسی و برای بازسازی یا تعمیر آن پرونده تشکیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.