سخنگوی کمیسیون قضایی از پیشنهاد مجلس برای تعیین شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از نمایندگان به قوه قضائیه خبر داد.

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رسیدگی گزارش‌های ارسالی به قوه قضائیه در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: گزارش‌هایی که از سوی مجلس ارسال می‌شوند در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان قوه قضائیه خواهیم داشت، پیشنهاد خواهیم کرد تا شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از سوی مجلس به قوه قضائیه تشکیل شود.

نماینده صومعه سرا گفت: پرونده‌های ارسالی از سوی مجلس به قوه قضائیه باید در کوتاه‌ترین زمان بررسی شود، چرا که لازم است تا پروسه رسیدگی به این پرونده‌ها کوتاه شود و گزارش آن نیز به مجلس ارائه شود؛ از سوی دیگر مجلس نیز باید تا حصول نتیجه این پرونده‌ها را پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه حتی الامکان قوه قضائیه باید پرونده‌های ارسالی از مجلس را خارج از نوبت بررسی کند، اظهارکرد: انتظار می‌رود شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از مجلس تشکیل شود و در صورت تایید اثبات جرم و ترک فعل از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرای حکم لازم صادر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار