مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت:با اقدام انجام شده انتقال آب از سد کلان به ملایر دو هفته آینده مرحله نخست آبرسانی وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده,مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر با انتخاب پیمانکار، شستشو و ضدعفونی لوله های انتقال آب از سد کلان به ملایر در حال انجام است و ظرف دو هفته آینده مرحله نخست آبرسانی از سد کلان وارد مدار می شود.

او در جلسه بررسی مشکلات آب در حوزه های مختلف شهرستان ملایر و در راستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید، به طراحی ۳۸ کیلومتر خط انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر اشاره و اظهار کرد: ۳۵ کیلومتر از این خط انتقال از سد کلان تا مخزن مجاور سپاه تکمیل شده و دو پیمانکار ساخت شیرآلات و اجرا برای تکمیل سه کیلومتر خط انتقال باقیمانده از مخزن مجاور سپاه تا مخزن پیرویلان، مشغول کار هستند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از تکمیل ۱.۲ کیلومتر از این سه کیلومتر خط انتقال باقیمانده توسط دو شرکت ذوب ریزان و آب بندان هگمتانه خبر داد و افزود: با تکمیل این خط انتقال و شستشوی لوله ها، تا پایان شهریورماه مرحله دوم طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

ستوده به وارد مدار شدن ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر آب به مخزن مجاور سپاه طی هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: پس از وارد مدار شدن مرحله نخست آبرسانی، به علت وجود گل و لای در لوله های خط انتقال، کدورت و گل آلودگی در آب شرب برخی نقاط شهر مشاهده شد که بلافاصله آب قطع و از طریق لوله‌های خط انتقال خارج شد.

او با بیان اینکه آب خروجی از تصفیه خانه سد از کیفیت بالا، استانداردها و پارمترهای لازم برخوردار است، گفت: در حال حاضر با انتخاب پیمانکار، شستشو و ضدعفونی لوله های انتقال در حال انجام است و ظرف دو هفته آینده مشکل برطرف شده و آب با کیفیت و سالم در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: ۱۸ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر خط برق رسانی تکمیل شده و ۶ کیلومتر باقیمانده قرار است توسط شرکت برق به صورت پایداری شبکه و دو مداره کردن آن انجام شود ضمن اینکه در حال حاضر برق این شش کیلومتر تأمین است و مشکلی در تأمین برق رسانی تصفیه خانه نداریم.

ستوده به افتتاح تصفیه خانه پایین دست سد کلان در اسفندماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: این تصفیه خانه با هزینه ۴۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به روش BOT تکمیل شد که به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه آب را می‌تواند برای شهر ملایر تصفیه و تأمین کند.

او همچنین مطرح کرد: صدور مجوز برای تأمین برق ایستگاه های پمپاژ ثانویه چاه های عمومی شهرستان منع قانونی دارد اما می توانیم صدور مجوز برای این چاه ها را به صورت استثناء از وزارت نیرو و با حمایت نماینده ملایر درخواست کنیم.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار