وزارت خارجه روسیه از اوکراین و کشور‌های عضو پیمان ناتو خواست از انجام اقدامات تنش آفرین در منطقه خودداری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین و کشور‌های عضو پیمان ناتو به افزایش آمادگی‌های نظامی خود ادامه می‌دهند و مسکو دو طرف را به ممانعت از انجام اقداماتی که موجب تشدید تنش می‌شود، فرا می‌خواند.

«پیتر ایلیچوف» مدیر گروه سازمان‌های بین المللی در وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو قصد ندارد جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص دونباس برگزار کند و از کی‌یف و شرکای آن در ناتو می‌خواهد که از اقداماتی که منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود، خودداری کنند.

او گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل ویژه بررسی اوضاع دونباس وجود ندارد، اما توسعه اوضاع میدانی در آینده ما را به پیش خواهد برد.

ایلیچوف افزود: کی‌یف و کشور‌های عضو ناتو اقدامات تبلیغاتی ضد روسیه و همچنین مقدمات نظامی را متوقف نکرده‌اند و این مسئله در نهایت به تشدید تنش در منطقه دونباس منجر می‌شود.

او اعلام کرد: ما از آن‌ها می‌خواهیم که از اقداماتی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع در شرق اوکراین شود خودداری کنند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز دیروز (سه‌شنبه) درباره اقدامات آمریکا و ناتو در دریای سیاه هشدار داده و این اقدامات را تنش‌زا توصیف کرد.

 این مقام ارشد روسیه در این باره گفت: آمریکا و ناتو فعالیت‌های تحریک‌آمیزی در دریای سیاه انجام می‌دهند. اوکراین نیز در تلاش است تا ثبات را در دونباس از بین ببرد.

هفته جاری منابع خبری اعلام کردند روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است.

 «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو درباره وخیم‌تر شدن وضع امنیتی در دونباس گفتگو کرده و گفته بود که ناتو تنها راه پایان دادن به درگیری در دونباس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار