حرم رضوی از همان آغازین روز‌های پاندمی کرونا بلافاصله خود را با شرایط جدید تطبیق داد و اینک کارنامه‌ای یکساله از مبارزه با کرونا با رعایت جوانب بهداشتی را به صورت مضاعف از خود برجای گذاشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تطبیق‌پذیری با کرونا ؛ این کلیدواژه‌ای است که این روز‌ها آن را بسیار می‌شنویم و استدلال مطرح کنندگان آن نیز این است که زمان مشخصی برای پاندمی ویروس کرونا وجود ندارد و به همین دلیل باید خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

اما مهمترین اصل در این تطبیق این است که در کنار رعایت تمامی اصول بهداشتی بتوانیم به زندگی روزمره و امورات جاری خود نیز برسیم و به نوعی چرخ زندگی را از حرکت نیندازیم؛ البته حساب این روز‌ها را جدا کنید، زیرا شرایط فراتر از قرمز است و باید رعایت دستورهای بهداشتی را مضاعف کنیم.

در این میان، اما دستگاه‌ها و نهاد‌ها و اماکنی که بیشتر از سایرین مورد ارجاع مردم هستند باید به نسبتی مضاعف و بیشتر اصول بهداشتی را سرلوحه قرار دهند به ویژه نهاد‌ها و اماکن مذهبی که چشم امید مردم در این شرایط کرونایی هستند.

حرم منور حضرت رضا (ع) از همان آغازین روز‌های پاندمی کرونا بلافاصله خود را با شرایط جدید تطبیق داد و اینک کارنامه‌ای یکساله از مبارزه با کرونا و زائرپذیری با رعایت تمامی جوانب بهداشتی را به صورت مضاعف از خود برجای گذاشته است که می‌توان از تجارب آن از سوی سایر دستگاه‌ها بهره گرفت.

بسیاری از مسئولان بهداشت و درمان کشور در طراز بالا، در یک سال اخیر از حرم منور رضوی و رعایت اصول بهداشتی آن به صورت میدانی و حضوری بازدید داشته‌اند و بالاتفاق به این امر صحه گذاشته‌اند که سطح رعایت اصول بهداشتی در حرم رضوی از میانگین کشوری آن بالاتر است.

در حقیقت همین رعایت دائمی و مداوم و فراتر از آن نظارت شبانه‌روزی بر رعایت اصول بهداشتی سبب شده اینک محیطی ایمن و بهداشتی برای زیارت زائران فراهم شده باشد و جریان دلدادگی به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.