تیم لندرکینگ، حمایت ایران از انصارالله یمن را اقدامی مهلک خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تیم لندرکینگ» نماینده آمریکا در امور یمن در سخنانی، کشورمان را متهم کرد که به دنبال حل واقعی مسأله یمن نیست.

تیم لندرکینگ گفت: حمایت ایران از انصارالله یمن بسیار چشمگیر و مهلک است.

او در ادامه مدعی شد: هیچ مدرکی وجود ندارد که تهران می‌خواهد تا از یک راه حل برای درگیری‌های یمن حمایت کند.

تیم لندرکینگ خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد ایران از چند طریق از جمله آموزش نظامی، کمک تسلیحاتی و آماده‌سازی برنامه پهپادی و موشکی انصارالله، از آنها حمایت می‌کند.

آ لندرکینگ مدعی شد: متاسفانه همه این اقدامات تاثیر بسیار زیادی دارد کما این که شاهد حملات بیشتر به پادشاهی سعودی - و بالقوه کشورهای دیگر - با دقت بیشتر و مرگباری بیشتر هستیم. به همین دلیل این موضوع باعث نگرانی جدی ماست.

وی همچنین گفت واشنگتن از اینکه ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نقش سازنده‌ای ایفا کند، استقبال می‌کند. تیم لیندرکینگ در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد درگیری‌ها در منطقه مأرب بزرگترین تهدید در راه تلاش‌ها برای برقراری صلح است.

ادعا‌های این مقام آمریکایی در حالی مطرح می‌شود آمریکا از ائتلاف سعودی که از سال ۲۰۱۵ جنگی تمام عیار را علیه یمن به راه انداخته حمایت کرده است. چندی پیش جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا با تأیید ضمنی حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی، مدعی شده بود که آمریکا به حمایت از عملیات این ائتلاف در جنگ یمن پایان خواهد داد.

برآورد‌های نهادی بین المللی حاکی از آن است که جنگ یمن بیش از ۱۱۲ هزار نفر کشته برجای گذاشته است و این کشور فقیر با خطر یک قحطی شدید روبرو است.

سازمان ملل می‌گوید، بیش از ۱۳ میلیون نفر در یمن معرض گرسنگی شدید قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار