وزیر خارجه امارات با فرستاده رژیم صهیونیستی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، «عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات با «زوی حفتس» فرستاده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس دیدار کرد.

در این دیدار که در دیوان کل وزارت خارجه امارات در ابوظبی، دو طرف در زمینه روابط دوجانبه در سایه توافق صلح این رژیم با کشور‌های عربی موسوم به «ابراهیم» بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این دیدار همچنین به بررسی راه‌های تقویت همکاری مشترک میان امارات و رژیم صهیونیستی در شماری از زمینه‌ها از جمله بهداشت، اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری پرداختند.

بر پایه این گزارش، فرستاده ویژه رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه امارات در این دیدار در زمینه مقابله با ویروس کرونا و نیز راه‌های حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای تضمین رساندن واکسن به تمامی کشور‌ها بحث و تبادل نظر کرده و عبدالله بن زاید آل نهیان، از همکاری‌های دو جانبه در زمینه مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

استقبال وزیر خارجه امارات از فرستاده ویژه رژیم صهیونیستی

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه اوت گذشته به توافق عادی سازی روابط دست یافتند و در سپتامبر گذشته پس از امضا، از این به عنوان «توافقنامه ابراهیمی» نام بردند.

قرارداد سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سایق آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

این اقدام سبب شد موجی از خشم و نفرت در میان کشور‌های اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی برانگیخته شود. گروه‌های مقاومت این اقدامات را خنجری بر پشت آرمان‌های آزادی خواهانه ملت فلسطین توصیف کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار