رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۳ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی به خانواده‌های زندانیان شیراز اعطاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که بسیاری از خانواده‌ها بویژه خانواده‌های زندانیان که سرپرستشان در زندان به سر می‌برد و با مشکل مالی مواجه شده‌اند، اهدای کمک‌های مومنانه می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات آنان را رفع کند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه عمل خیرخواهانه، در این ماه مبارک، اجر و ثواب مضاعفی دارد و لازم است خانواده زندانیان مورد حمایت جامعه، مسئولان و مردم نیکوکار قرار گیرند افزود: برای تعدادی از زندانیان به دلیل نوع جرم و محکومیت امکان مرخصی وجود ندارد بنابراین به منظور تأمین مایحتاج خانواده‌های آنان تعداد ۳ هزار و پانصد بسته با حمایت خیرین و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) تهیه وبین این خانواده‌ها توزیع شد.

او افزود: علاوه بر حمایت‌های مادی خانواده‌ها، اولویت اصلی ما در زندان‌ها، اشتغال زندانیان است تا ضمن خودکفایی بتوانند مایحتاج خانواده‌هایشان را نیز تأمین کنند و از خیرین استان نیز تقاضا داریم که با کمک به این افراد، حوزه اشتغال زندان‌ها را حمایت و پشتیبانی کنند تا زمنیه اشتغالزایی برای زندانیان واجد شرایط در داخل و بیرون از زندان‌ها فراهم شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: کارگاه اشتغال و حرفه آموزی با ظرفیت ۱۲۰ نفر برای زندانیان زن آماده بهره برداری است و هم اکنون ۸۰ نفر از زندانیان زن اشتغال به کار آمادگی دارند که در این کارگاه مشغول به کار شوند و از خیران استان تقاضا داریم برای تجهیز این سوله کارگاهی با مجموعه زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی مدیرعامل ستاد دیه استان فارس خواستار کمک‌های نوع دوستانه خیرین استان فارس به زندانیان و خانواده آنان شد و گفت: با توجه به اینکه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برگزار می‌شود و این مراسم امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود از خیران انتظار داریم با کمک‌های نوع دوستانه خود زندانیان مالی را حمایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز در این مراسم گفت: در ارتباط با حمایت از زندانیان به صورت کمک و اعانه، برنامه‌های مستمر و پایداری در انجمن‌های حمایت زندانیان وجود دارد و علاوه بر کمک‌های خیرین در سایر امور درمانی، آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری هم خدمات به خانواده‌های نیازمند زندانیان ارائه می‌شود.

سید مصطفی بحرینی اظهار کرد: از ابتدای امسال با همت خیرین، ۴۰۰ بسته حمایتی بین خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان شیراز توزیع شده است و این کمک‌ها همچنان در حال انجام و ادامه دارد.

او با بیان اینکه با ایجاد منابع پایدار در انجمن حمایت از زندانیان، به دنبال درآمدزایی و اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان هستیم تصریح کرد: زندانیان پس از خروج و آزادی از زندان همچنان تحت پوشش مرکز حمایتی مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان قرار می‌گیرند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس نیز یادآور شد: پارسال با همت خیرین بیش از ۷ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند زندانیان زیرپوشش انجمن‌های حمایت زندانیان توزیع شده است و از ابتدای امسال نیز تعداد ۳۵۰۰ بسته به ارزش ریالی هر بسته ۴میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است و این حمایت‌ها همچنان تداوم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار