صافی زاده گفت: ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران از امروز در کرمان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران از امروز در کرمان آغاز شده است. 

او افزود: واکسن کرونای نوترکیب کنژوگه که به همت انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می شود تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود. 

صافی زاده شرایط شرکت در این کارآزمایی را  سن ۱۸ تا ۸۰ سال، ساکن در شهر‌های کرمان، اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، همدان، یزد، دارای سلامت عمومی مناسب یا بیماری‌ زمینه‌ای کنترل شده عنوان کرد و افزود: افراد می‌توانند به صورت رایگان در این کارآزمایی بالینی شرکت کنند.

او بیان داشت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند و یا همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ با شماره‌های ۳۷۵۰ و ۳۱۲۱۵۹۱۰ تماس بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اختصاص سهمیه ۳ هزار نفری به شهر کرمان در این فراخوان، تصریح کرد: در این مرحله از کارآزمایی بالینی ۲۴ هزار نفر داوطلب از ساکنان شهر‌های اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان و یزد مشارکت خواهند داشت.

انستیتو پاستور ایران، قدیمی‌ترین موسسه واکسن ساز در ایران و منطقه خاورمیانه است که سابقه تولید واکسن‌هایی نظیر آبله، وبا، سل (ب. ث. ژ)، دیفتری، هاری، هپاتیت B و غیره را در کارنامه یک صد ساله خدمات بهداشتی خود دارد که تقریبا تمام ایرانیان از محصولات واکسن این موسسه استفاده کرده اند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.