رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از توسعه ۱۰۰ هکتاری گلخانه‌های شهرستان هریس در اراضی پایاب سد آرباتان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در نشستی با نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان هریس به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های هریس و اهر گفت: احیای سد آرباتان شهرستان هریس نقش بسزایی در تولید و اشتغال بهره برداران منطقه دارد.

او گفت: با انجام اصلاحاتی در سد آرباتان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اقدامات لازم جهت بهره برداری از آن انجام می‌شود.

او ضمن تاکید بر لزوم آبگیری بخشی از مخزن سد آرباتان و احیای این حق آبه گفت: خوشبختانه در شهرستان هریس در زمینه توسعه گلخانه اقدامات خوبی صورت گرفته و در طول پارسال حدود ۱۸ هکتار گلخانه به صورت متمرکز در این شهرستان تاسیس و بهره برداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای تداوم این توسعه طی امسال هدف گذاری برای احداث ۱۰۰ هکتار گلخانه انجام شده است و در صورت بهره برداری از آب موجود در سد آرباتان در پایاب سد علاوه بر این ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی شده در شهرستان می‌توان ۱۰۰ هکتار دیگر به سطح گلخانه‌های شهرستان هریس افزود.

او افزود: در خصوص جاده‌های دسترسی به مزارع و بهسازی کانال‌های آبیاری از محل اعتبارات استانی و ملی برنامه ریزی‌های لازم صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.