قمیشی خبر کمبود اکسیژن در بیمارستان بزرگ دزفول را تکذیب کرد و شرایط خدمات رسانی به بیماران کرونایی را مطلوب توصیف کرد.

علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص آخرین وضعیت خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هم اکنون ۷ دستگاه اکسیژن ساز فعال وجود دارد و در کنار آن تعداد زیادی کپسول اکسیژن برای استفاده آماده به کار هستند.

او با تکذیب خبر کمبود اکسیژن در برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری بیان داشت: شرایط خدمات رسانی مطلوب است و هیچگونه مشکلی در زمینه رسیدگی به بیماران کرونایی وجود ندارد، البته وضعیت ابتلا به کرونا ویروس فعلا بحرانی بوده و تعداد مراجعه بیماران و بستری در بیمارستان سیر نزولی ندارد.

قمیشی با بیان اینکه سوش غالب بیماری از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است، افزود: بیشترین آمار مبتلایان در رده سنی میانسالی قرار دارند و مرگ و میر در جمعیت با سنین بالا و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مشاهده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: بررسی‌های و آمار‌های نشان می‌دهد که بیماران با حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و همچنین درگیر موضوع انتشار کرونا ویروس به صورت خانوادگی در شهرستان هستیم، پس باید با خودداری از حضور در تجمع‌ها و مراسم عروسی و عزا به ریشه کنی بیماری و قطع زنجیره انتقال آن کمک کنیم.

طی روز‌های گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر کمبود اکسیژن و نبود تخت خالی در بیمارستان بزرگ دزفول دست به دست می‌شد که با پیگیری‌ها مشخص شد این خبر صحت ندارد، زیرا با همکاری خیرین و نیکوکاران تعدادی دستگاه اکسیژن ساز به منظور جلوگیری از بروز مشکل اهدا شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.