خطر جدی خشکسالی در لرستان و ضرورت تدوین برنامه هادر راستای مقابله با آن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خشکسالی یک تهدید جدی در این استان است و ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ستاد بحران با اشاره به اینکه خشکسالی بیشترین خسارت‌ها را به کشاورزی وارد می‌کند، تاکید کرد: ما باید مردم به ویژه کشاورزان را به خشکسالی عادت دهیم تا با این پدیده سازگاری داشته باشند.

حسنی مقدم افزود: ارایه راهکار و برنامه‌هایی در راستای مقابله با خشکسالی از سوی کارشناسان سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ضروری است.

اوبر ارزیابی خسارت ناشی از خشکسالی و پرداخت غرامت به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با توجه به اینکه دام‌ها به دلیل خشکسالی به سوء تغذیه مواجه هستند، بنابراین تامین دارو، مکمل غذایی و واکسن ضروری است.

حسنی  همچنین بر ابلاغ محدودیت کشت برنج، سیب زمینی، هندوانه، چغندر و سایر محصولات آبدوست در شهرستان‌های استان تاکید کرد.

او گفت: با توجه به وضع موجود باید از خروج کاه و کلش و همچنین جو از استان جلوگیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صدور کشاورز کارت عنوان کرد: یکی از راهکار‌های جبران خسارت خشکسالی همین کشاورز کارت است که باید تدوام داشته باشد، سال جاری هشتاد میلیارد تومان در قالب کشاورز کارت اعتبار به کشاورزان اعطا شد.

حسنی در پایان به سهمیه اختصاصی جو، ذرت و سویا اشاره کرد و گفت: خرید دام مازاد عشایر و روستایی با نرخ عادلانه نیز از دیگر کار‌هایی است که باید توسط شرکت پشتیبانی امور دام پیگیری شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.