درحالی که برای نظامیان سفید پوست انگلیسی مراسم گرامی داشت برگزار می‌شود، نظامیان رنگین پوست این کشور به فراموشی سپرده شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش منتشر شده در روزنامه گاردین نشان می‌دهد در حالیکه یاد و نام نظامیان سفید پوست در انگلیس به مناسبت‌های مختلف گرامی داشته می‌شود ده‌ها هزار نفر از نیرو‌های نظامی رنگین پوست که در جنگ‌ها برای امپراطوری انگلیس جنگیده اند، به علت رویکرد‌های نژاد پرستانه حاکم در این کشور به فراموشی سپرده شدند و به گونه‌ای تحقیر آمیز با آنان رفتار شده است.

براساس این گزارش، در انگلیس دستکم ۱۱۶ هزار نفر از نظامیان آسیایی و آفریقایی که در جنگ جهانی اول برای نظام سلطنتی انگلیس جنگیده و جان باخته اند، بر خلاف همتایان انگلیسی سفید پوست در آیین‌های گرامیداشت نامی برده نشده و مراسم یاد بود و گرامیداشتی نیز برای آنان گرفته نشده و از داشتن سنگ قبر هم محروم بوده اند.

انتشار این گزارش و واکنش‌ها به آن که جزئیات بیشتری از رفتار‌های نژاد پرستانه و تبعیض آمیز را آشکار کرده است امروز بن والاس، وزیر دفاع انگلیس را بر آن داشت بابت این موضوع در پارلمان انگلیس عذرخواهی کند.

گاردین نوشت: ممکن است شمار این فراموش شدگان به ۳۵۰ هزار نفر هم برسد. هنوز جزئیات بیشتر و ابعاد گزارشی که کمیسیون قبر‌ها منتشر کرده، آشکار نشده است، اما اعلام شد رویکرد امپراطوری، و تبعیض و نژاد پرستی گسترده موجب این نابرابری‌های آشکار شده است.

دولت انگلیس در حالی این رفتار تبعیض آمیز و نژاد پرستانه را تقبیح می‌کند که بنا بر گزارش نهاد‌های حقوق بشری و فعالان مدنی، نژاد پرستی ساختاری در ابعاد مختلف همچنان در ارگان‌های دولتی و پلیس این کشور جریان دارد.

پیش از این، مگان مارکل، همسر هری، نوه ملکه بریتانیا نیز خانواده سلطنتی این کشور را به ''نژادپرستی و دروغ گویی'' متهم کرده بود. مگان که ۳۹ سال سن دارد، فرزند یک مادر سیاه پوست و پدر سفیدپوست آمریکایی است. وی همچنین اعضای خانواده سلطنتی را به بی تفاوتی و دروغگویی متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار