رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی استان یزد در مورد نقش والدین در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان توضیحاتی ارائه داد.

مهدی حمیدی رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: والدین بیش از هر فرد دیگری، در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان نقش دارند. آن‌ها با حمایت خود می‌توانند تأثیر عمیق و مهمی در شکل‌گیری شخصیت فرزندان خود داشته باشند.

او افزود: زمانی که نوجوان  قصد صحبت کردن با شما را دارد  به چشمانش نگاه کنید.هیچ وقت از ظاهر نوجوان خود، منفی نگویید و به او آرامش بدهید و از تغییرات ظاهری خود در دوران بلوغ برایشان بگویید.

حمیدی ادامه داد: محبت کردن را با توجه به جنسیت فرزند و با توجه به نوع محبتی که فرزند نیاز دارد را فراموش نکنید.

رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی استان گفت: هر خانواده‌ای امکان دارد که در زندگی با مشکلاتی روبه رو شود، اما باید مراقب این باشند که مشکلات و تعارض‌ها را جلوی فرزندان مطرح نکنند و در مکانی به صورت خصوصی باهم راجع به مشکلات صحبت کنند.

او گفت: حتما نوجوانان خود را به دلایل مختلف و با توجه به موفقیت‌هایی که به دست آورده اند، تشویق کنید و به آن‌ها انگیزه پیشرفت بدهید.

حمیدی افزود: به فرزندان خود مسئولیت‌هایی با توجه به توانایی‌های آن‌ها بدهید.

او خاطر نشان کرد: اگر نوجوان کار نامناسبی انجام داد، هیچ وقت به وی نگویید که دوستش ندارید، زیرا موجب سرخوردگی فرزندان می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
باسلام
ممنون از مطالب آموزنده خوبتون، لطفاً از این نوع مطالب که کاربرد عمومی برای خانواده ها دارد بیشتر اطلاع رسانی و آموزش دهید.
موفق باشید.
آخرین اخبار