درگیری‌ها در محور غربی شهر مارب به شدت ادامه دارد و فرماندهان ائتلاف به بهانه بیماری کرونا از صحنه نبرد گریخته و به استان‌های دیگر پناه برده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در روز‌های گذشته عملیات رزمندگان یمنی در محور شمال شرق و شرق بخش صرواح (حومه غرب و شمال غرب شهر مارب) سرعت و شدت بیشتری گرفته است و عناصر ائتلاف سعودی زیر فشار سنگینی هستند.

درگیری‌ها پشت دروازه‌های مارب (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف در یمن) هفته هاست ادامه دارد و نیرو‌های یمنی در تلاش هستند با در هم کوبیدن آخرین خطوط دفاعی عناصر سعودی وارد شهر شوند و تیر خلاص را به خاندان آل سعود در ریاض شلیک کنند.

اگر رزمندگان موفق شوند عناصر ائتلاف را عقب برانند و از سمت دروازه‌های غربی وارد شهر مارب شوند می‌توان این گونه نتیجه گیری کرد که نسخه سعودی‌ها پس از ۶ سال تجاوز و اشغالگری پیچیده و کمر آنان در یمن شکسته شده است.

آخرین خبرها از درگیری‌های سرنوشت‌ساز در پشت دروازه‌های شهر مارب + تصاویر

براساس اخبار به دست آمده، آخرین تحولات میدانی در حومه شهر مارب به شرح ذیل است:

- رزمندگان از شرق بخش صرواح، حملاتی را از محور جنوب شرق «الزور» آغاز کردند و پس از درگیری‌های گسترده و سنگین توانستند بخشی از کوه‌های «البلق القبلی» را از اشغال خارج کنند.

- عملیات در این محور برای پاکسازی کامل و به کنترل درآوردن رشته کوه‌های «البلق القبلی» ادامه دارد؛ در مقابل عناصر ائتلاف سعودی هم از مرکز این ارتفاعات و مناطق شمالی سد مارب حملاتی را برای اشغال مناطق تازه آزاد شده ترتیب داده اند.

- در صورتی که رزمندگان موفق به پاکسازی کامل این ارتفاعات شوند و مواضع را تثبیت کنند، سد اشغالی مارب از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می‌آید و آزاد خواهد شد.

- مقصد بعدی نیرو‌های یمنی از محور شرقی و شمال شرقی هم بلندی‌های «المصاریه و البس» است؛ با آزادسازی این مناطق، فاصله رزمندگان با شهر مارب به حدود ۱ کیلومتر کاهش می‌یابد.

آخرین خبرها از درگیری‌های سرنوشت‌ساز در پشت دروازه‌های شهر مارب + تصاویر

- در محور شمال شرق بخش صرواح (جنوب شرق بخش مدغل) رزمندگان حملاتی را از سمت کوه «دش الحقن» انجام دادند و کمپ آوارگان «ذنه» را به کنترل درآوردند.

- مقصد بعدی رزمندگان در این محور به سمت کمپ آوارگان «السویداء» و کوه «الخشب و ذات الراء» است؛ پاکسازی این مناطق منجر به امن‌تر شدن جاده سه راه هیلان -مارب خواهد شد.

- نیرو‌های یمنی از شمال کمپ اوارگان ذنه (کوه خلفان) حملاتی را ترتیب دادند و موفق شدند منطقه دش الخشب را در نزدیکی کوه الخشب پاکسازی کنند؛ کوه الخشب هم به دلیل هجم سنگین درگیری‌ها از نیرو‌های دو طرف خالی شده است.

- در محور شرقی کوه هیلان رزمندگان موفق شدند کاروانی از ائتلاف سعودی را در کمین گرفتار کنند؛ در جریان این عملیات دقیق «منصور الحنق» از اعضای پارلمان منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فرارای) زخمی و برای مداوا به عربستان منتقل شد.

آخرین خبرها از درگیری‌های سرنوشت‌ساز در پشت دروازه‌های شهر مارب + تصاویر

به گفته منابع میدانی، با نزدیک شدن رزمندگان به شهر مارب شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی در استان‌های مارب و الجوف به بهانه مبتلا شدن به بیماری کرونا از مناطق درگیری متواری و به استان‌های دیگر فرار کرده اند.

در جریان درگیری‌های حومه شهر مارب حداقل ۲۸ تن از عناصر ائتلاف از جمله تعداد افسران بلند پایه (عبدالعزیز العرمزه، فایز بهرم، باسم بهرم، حمیر العذری، عمار کوکبه، محمد الخالدی و ...) کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: مارب ، یمن ، عربستان سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود و خداقوت بر دلاور مردان مرد امت حزب الله یمن مظلوم سرافراز باد . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار