۱۸هزار و ۲۹دانش آموز خراسان جنوبی در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت اینترنتی و نداشتن گوشی تلفن همراه و تبلت از فضای مجازی محرومند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در ابتدای شیوع کرونا و آغاز آموزش ، ۲۵هرار دانش آموز به دلیل نداشتن زیرساخت اینترنتی و نبود تبلت و گوشی تلفن همراه از فضای مجازی محروم بودند و از آموزش‌های مدرسه تلویزیونی برخوردار می‌شدند.

او با بیان اینکه کمک استانداری و خیران سبب شد تا ۶ هزار گوشی و تبلت برای این دانش آموزان خریداری و در اختیارشان قرار گیرد، افزود: در حال حاضر هنوز ۱۸هزار و ۲۹دانش آموز در استان زیرساخت اینترنت، گوشی و تلفن همراه برایشان فراهم نیست و نمی‌توانند از فضای مجازی استفاده کنند.

واقعی با بیان اینکه آموزش در نقاط محروم در حال حاضر از طریق دادن درسنامه از سوی معلمان، کلاس‌های حضوری و رفع اشکال انجام می‌شود، تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند در صورت داشتن مشکل در دروس با توجه به حضور مدیران و معاونین در مدارس، به آنان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به دلیل وضعیت رنگ بندی کرونایی استان و قرار گرفتن شهرستان‌ها در وضعیت آبی و زرد از ابتدای بهمن پارسال تا ابتدای سال۱۴۰۰، آموزش برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دانش آموزان هنرستان‌ها که دروس عملی داشتند به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ده نفره بود، اما در حال حاضر به دلیل اینکه اغلب شهرستان‌ها وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی دارند این آموزش‌ها هم غیرحضوری شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.