مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه گفت: فاز اول مرمت قلعه تاریخی روستای برکوه سربیشه آغاز شد.

حق‌پناه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در فاز اول مرمت قلعه تاریخی روستای برکوه، مراحل پی‌سازی، استحکام بخشی پی و دیوار چینی بخشی از دیواره‌های بیرونی بنا و همچنین مرمت برج‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: اعتبار مرمت این قلعه توسط چند تن از اهالی فرهنگ دوست روستای برکوه تأمین شده است.

حق پناه اظهار کرد: دخل و تصرفات زیادی در بنا در طول زمان صورت گرفته که باعث شده آسیب‌های زیادی به این اثر تاریخی وارد شود؛ این دخل و تصرفات شامل تخریب بخش‌های زیادی از قلعه بخصوص فضا‌های معماری داخلی قلعه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه بیان کرد: این بنا متعلق به دوره صفویه تا قاجار است که در حاشیه روستای برکوه در جنوب سربیشه واقع شده است، در این اثر تاریخی قلعه‌ای خشت و گلی با پلان چهار گوش و برج‌هایی در اطراف و حصار خارجی دیده می‌شود؛ فضا‌های داخلی قلعه شامل اتاق‌های متعدد به همراه حیاط مرکزی، راهرو‌ها و فضا‌های ارتباطی است.

قلعه تاریخی روستای برکوه در تاریخ ۰۸/۰۵/۱۳۸۵ با شماره ۱۷۰۶۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.