معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اگفت: پارسال ۲۴ مورد وقف در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه پارسال ۲۴ مورد وقف از سوی واقفان خیراندیش همدانی اهدا شده است، گفت: ارزش این موقوفات به بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌رسد.

او افزود: وقف‌های انجام گرفته پارسال اغلب در زمینه‌های ساخت حسینیه، برگزاری آیین‌های مذهبی شامل شادی و عزاداری برای ائمه اطهار (ع)، کمک به مستمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست و رسیدگی به ایتام و نیازمندان بوده است.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان ادامه داد: در سال جاری هم یک مورد وقف انجام گرفته که در حال رایزنی با واقف در زمینه نیاز و کیفیت وقف هستیم.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اضافه کرد: وقف در سال جاری در شهرستان همدان انجام گرفته، اما هنوز نیت واقف مشخص نشده است.

علی حسینی عنوان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع ازدواج و مسکن جوانان رفع می‌شود همچنین همه افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک وقف مشارکت کنند و منابع مالی زیاد، ملاک و معیار کمک‌رسانی نیست.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: وقف جدید ، امور خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.