مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری «مهرواره محله همدل» در کردستان با هدف حل مشکلات در شهر‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: با توجه به شراط کرونایی امسال بسیاری از فعالیت‌های تبلیغات اسلامی اعم از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان تعطیل شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد جمعیت استان کردستان را افراد با مذهب تشیع و مابقی آن‌ها نیز اهل تسنن هستند و ضروریست برنامه‌های فرهنگی تبلیغات اسلامتی متوزان و متناسب با هردو طیف از جامعه هدف باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان به اینکه در سطح استان ۳۱۰ خانه قرآنی وجود دارد که ۶۰ خانه از آن‌ها به صورت رسمی ثبت شده و مابقی به صورت سنتی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ موسسه قرآنی تحت اشراف و مدیریت اتحادیه‌های قرآنی قرار دارند.

او با اشاره به فعالیت ۱۱۰ خانه قرآنی اهل سنت در کشور گفت: ۱۷ خانه قرآنی در کردستان نیز فعالیت دارند که در ماه پرفیض رمضان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به برنامه‌های سال ۱۴۰۰ تبلیغات اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: شناخت مشکلات و مسائل کلان کشور نیازمند هم اندیشی است و اگر برنامه‌های بر اساس مسئله محوری پیش رود نتایج بهتری را در پیش خواهد داشت.پ

حجت‌الاسلام حاتمیان معرفی ۲ قاری برتر آیات به سیمای مرکز و ضبط صدای آن‌ها و پخش در سیمای ملی، ساخت ۲ کلیپ قرانی با حضور دو قاری برجسته استان در آبیدر و برگزای مهرواره محله همدل را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان اعلام کرد.

او به موضوع حاشینه نشینی در کشور و استان گریزی زد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از جمعیت شهر سنندج حاشیه‌نشین هستند و این امر می‌طلبد تا در این مناطق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح مهرواره محله همدل در استان کردستان اظهار کرد: هدف اصلی این طرح حضور فعال مردم در راستای پیگیری مشکلات و دغدغه‌هایشان است و ۱۴ حوزه را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهار کرد: همه اقشار مردم  اعم روستایی و شهری می‌توانند با ارسال عدد یک به ۵۰۰۰۱۷۵ مشکلات موجود در شهر یا روستای محل زندگی خود را جهت رفع آن بع این شماره ارسال کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.