مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل ساماندهی ساحل گردشگری بندر گز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، بندر گز در گذشته با نام‌های کناره یا قصه کناره به عنوان ساحل شهر استرآباد محسوب می‌شد و هم‌اکنون آثار تاریخی با قدمت بیش از ۵۰۰ ساله را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد.

یکی از آثاری که تاریخ شهر را حکایت می‌کند "فانوس دریایی" برج مانندی است که در زمان قاجار توسط روس‌ها در ساحل بنا شد که قدمت این اثر نشان از پویایی شهر در آن زمان داشته است و در واقع راهنمای کشتی‌هایی بوده که برای صادرات و واردات به خلیج گرگان می‌آمدند و در سواحل بندرگز لنگر می‌انداختند.

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در خصوص ساماندهی این ساحل گردشگری گفت: عملیات اجرایی تکمیل ساماندهی ساحل گردشگری بندر گز با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی آغاز شد.

تجری گفـت: در عملیات اجرایی این مرحله دیواره مالون پیرامونی محوطه شهدای گمنام ساحل بندر گز به طول حدود ۱۰۰ متر و همچنین اجرای خاک‌برداری، خاک‌ریزی و بتن‌ریزی محوطه شهدای گمنام به مساحت حدود ۵ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده است.

خبری جدید از شهر فانوس دریایی

او افزود: این اداره‌کل، در سال‌های گذشته محوطه‌سازی را با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در ساحل بندر گز اجرایی کرده است.

کمپینگ نوعی زیر ساخت گردشگری است که مجموعه کاملی از تاسیسات مورد نیاز مسافران و گردشگران، نظیر سرویس بهداشتی و وضوخانه، نمازخانه، فروشگاه ها، محل استراحت (آلاچیق و سکو)، فضای سبز، پارک بازی کودکان و... را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.