رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بیش از ۲ میلیون برگه اوراق قضایی در گلستان سال گذشته، اینترنتی به طرفین پرونده ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بیش از ۲ میلیون  اوراق قضایی در گلستان سال گذشته، اینترنتی به طرفین پرونده ابلاغ شد.

او گفت: پارسال در مجموع نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اوراق قضایی شامل، ابلاغ، اخطار و احضار در محاکم استان صادر شد، یعنی بیش از ۲ میلیون برگه از طریق سامانه ثنا و در بستر اینترنت به دست طرفین رسید.

هاشمیان افزود: برای ابلاغ این پرونده‌ها به شیوه سنتی دست کم باید ۴ میلیون برگه چاپ می‌شد که با ابلاغ اینترنتی در مصرف این میزان کاغذ صرفه جویی شد.

او در ادامه بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده، پارسال ابلاغ اینترنتی اوراق قضایی در گلستان به ۸۵ درصد رسید که چهار درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: ابلاغ الکترونیک به منظور حفظ حریم خصوصی افراد و جلوگیری از تجدید وقت پرونده‌ها، یکی از گام‌های اثرگذار برای بیشتر کردن سرعت رسیدگی به پرونده هاست.

هادی هاشمیان افزود: اوراق قضایی شامل ابلاغیه و احضاریه در این طرح به جای فرستادن به منزل و محل کار افراد، اینترنتی ارسال می‌شود.

او ادامه داد: لازمه دریافت اینترنتی ابلاغ، داشتن حساب ثناست که عضویت در آن به راحتی و از طریق مراجعه به نشانی https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main و یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امکان پذیر است.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.