مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و دستور وزیر کشور سختگیری‌ها در پایانه مرزی پاکستان تشدید می‌شود.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به طور معمول سختگیری ناشی از اپیدمی کرونا در حوزه ترانزیت مربوط به ورود و خروج مسافر است، گفت: خوشبختانه ایران با کشور هند هیچ پایانه مرزی مشترکی ندارد و ما با کشور پاکستان هم ۳ مرز بین المللی از جمله میرجاوه، ریدان و پیشین را داریم که مرز پیشین چهارشنبه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان پاکستانی به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا کنترل‌های سختی در مرز مشترک ایران و پاکستان اعمال می‌شود و مسئولانی از دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در پایانه مرزی مستقر هستند و وظایف سازمانی و نظارتی مربوط به کنترل مسافران را انجام می‌دهند.


  • بیشتر بخوانید

پروازهای موردی به هند و پاکستان لغو شد


مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری  توضیح داد: البته از هفته‌های گذشته تردد مسافر از کشور پاکستان به شکل چشمگیری کاهش یافته است اما به طور معمول سختگیری درباره رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همواره صورت می‌گیرد.

هدایتی اظهار کرد: دستور و ابلاغ وزیر کشور در رابطه با لغو ترددها تنها مربوط به مسافران هوایی و زمینی بوده که در بخش زمینی هم میزان مسافران بسیار کاهش یافته است.

او ادامه داد: مرز پیشین در چهارشنبه هفته گذشته با حضور هیئت پاکستانی و مرز ریدان هم در ۵ ماه گذشته افتتاح شد و به تازگی آغاز به کار کرده و تردد چندانی در این ۲ مرز ما نداریم و بنابراین با توجه به بین‌المللی بودن و حجم ترددها هم اکنون مرز میرجاوه پر تردد است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اظهار کرد:  البته بازارچه‌های مرزی هم در پایانه‌های مرزی با کشور پاکستان وجود دارند که تعداد آنها به حدود ۷، ۸ بازارچه می‌رسد و بنابراین باید نظارت‌ها هم در این بخش فعال شود.

هدایتی با بیان اینکه رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در حوزه ترانزیت و ترددها انجام می‌شود، گفت: از زمان شروع ویروس کرونا سیستم حمل و نقل جاده‌ای در بخش ترانزیت تغییر کرده، به طوری که تخلیه و بارگیری در همان محدوده مرزی کشورها انجام می‌شود و بعد از تخلیه ناوگان در همان کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

براساس این گزارش امروز وزیر کشور در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که تردد تمامی مسافران و حمل و نقل کالا از مرزهای بین ایران، هند و پاکستان متوقف شود که در این دستور العمل هیچ مرز مشترکی بین ایران و هند وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار