معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: پرواز امروز صبح دهلی شرکت هواپیمایی ماهان، موردی بوده و تاییدیه آن گرفته شده بود.

جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در یک سال گذشته تمامی پروازها به دهلی هندوستان و پاکستان به صورت موردی انجام می‌شد، گفت: هیچ پرواز برنامه‌ای به این دو کشور وجود ندارد و تنها در مواقع ضروری و در صورت تایید پروازها به صورت موردی توسط ایرلاین‌های داخلی این پروازها انجام می‌شود.

او ادامه داد: از امشب ساعت ۲۴ تمامی پروازها به پاکستان و هندوستان طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا لغو می‌شود و تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی به این کشورها صورت نمی‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول پرواز صبح امروز دهلی هم به صورت موردی بوده و تایید این پرواز پیش از این گرفته شده بود.


  • بیشتر بخوانید

پروازهای موردی به هند و پاکستان لغو شد


معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی بیان کرد: تمامی مسافران که وارد ایران می‌شوند، باید حتما تست کرونا منفی از آزمایشگاه مورد تایید همراه خود داشته باشند و تمامی مسافران هم مجددا کنترل و در صورت مشاهده مورد مشکوک بلافاصله قرنطینه می‌شوند.

بنابراین عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشور‌های پر خطر است و تردد در سایر کشور‌ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

گفتنی است، با وجود آنکه اعلام شده بود که تمامی پروازهای به هند لغو شده و پرواز مستقیم به هند وجود ندارد اما امروز صبح در ساعت ۵ صبح بامداد شرکت هواپیمایی ماهان از دهلی نو به ایران پرواز داشته است و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور هندوستان و با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد آن بودیم که این پرواز امروز صبح بر زمین نشست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار