به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان درباره مسائل موجود درباره کارت شهروندی بیان کرد: پرسشهای مهمی که در این زمینه مطرح است، نخست اینکه قرارداد فعلی سیستم کارت بلیت با بانک شهر بر اساس کدام مجوز و بند آیین نامه معاملات شهرداری منعقد شده است و علت عدم بارگذاری این قرارداد و مستندات آن بهرغم مصوبه شورا در سامانه شفافیت چیست؟
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز ادامه داد: همچنین باید گزارش مغایرتگیریهای انجام گرفته در یک سال گذشته در خصوص میزان خرید بلیت توسط شهروندان و میزان پول واریز شده به حساب شهرداری و همچنین ریز درآمدهای حاصله ارائه شود.
دودمان با اشاره به اینکه مجموع مبالغ پرداخت شده در این قرارداد به بانک شهر و مبنای محاسبه آن ارائه نشده است، گفت: معاونت مالی و اقتصادی شهرداری باید اعلام کند که به فرض تداوم این قرارداد میزان هزینه پرداختی برای پنج سال آینده چقدر خواهد بود و مجموع اعتبار موجود در کارتهای مفقودی شهروندان تاکنون چه میزان بوده است؛ افزون بر این، شهرداری با چه مجوزی برای عدم تفکیک یا هزینهکرد این مبالغ که مصداق حصول مال نامشروع است، اقدام میکند.
عضو شورای شهر شیراز خواستار پاسخگویی درباره علت عدم اجرای تعهدات قرارداد از سوی شرکت بانک شهر شد و اظهار کرد: با وجود ابلاغ اخطارهای مکرر این بانک تاکنون در زمینه عمل نکردن به تعهداتش پاسخگو نبوده و سوال اینجاست که چرا تاکنون شهرداری در این خصوص اقدام حقوقی نکرده است.
او ادامه داد: باید مشخص شود که ارکان نظارتی شهرداری از جمله بازرسی و حراست در خصوص مسائل این قرارداد چه اقدامی انجام دادهاند و چرا پیمانکار هیچیک از مجوزهای قانونی لازم بهمنظور اجرای پروژه پرداخت الکترونیک را از مراجع ذیربط اخذ نکرده است.
دودمان با اشاره به پایان آخرین الحاقیه قرارداد یادشده که پیش از این در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ تمام شده بود و مجددا تا سیام آذرماه ۱۴۰۰ تمدید شده است، گفت: تاریخ یادشده از نظر قانونی آخرین الحاقیه محسوب میشود و با توجه به عدم اجرای مصوبات فعلی شورا در خصوص بلیتهای تخفیف دار اقشار خاص، کرایه بر مبنای پیمایش و ... برنامه شهرداری با توجه به محدودیتهای زمانی برای تداوم و ارتقای خدمات پرداخت الکترونیک در سالهای آتی چه خواهد بود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه کلانشهر شیراز سالهاست به سیستم کارت بلیت مجهز است، در حال حاضر برخی از خدمات نوین پرداخت خرد مانند code QR، کیف پول شهروندی BMS و TMS که در سایر کلانشهرها مدتهاست اجرا شده با وجود پیگیری مداوم شورا و شخص شهردار، برای مردم شیراز به آرزو بدل شده است و باید در این زمینه شفافسازی صورت گیرد.
دودمان با اشاره به ارائه گزارش پیشرفت پروژه اینترنت رایگان در ایستگاههای مترو از سوی سازمان قطار شهری، عنوان کرد: شرکت همیارنت طرح ارائه اینترنت رایگان در ایستگاههای قطار شهری را ظرف مدت یک هفته در ایستگاه میرزای شیرازی به اتمام خواهد رساند و تا اتمام پروژه هر هفته در جلسه کمیسیون هوشمندسازی حضور خواهد یافت.
او در ادامه به ارائه طرح راهبردی شهر هوشمند شیراز اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه معاونت برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری در جلسه آینده کمیسیون شرح خدمات طرح راهبردی شهر هوشمند و همچنین گزارش مکتوب درخصوص سند راهبردی سامانه PMIS را به کمیسیون ارائه خواهد کرد.
دودمان همچنین با اشاره به بررسی اصلاحات صورتگرفته در اهداف عملیاتی و کمّی برنامه پنج ساله در بندهای ۳۷-۳۶-۳۵ و ۳۴ عنوان کرد: با بررسیهای صورتگرفته بند ۳۴ درباره ارتقای توسعه بسترها و سامانههای خدمات شهروندی هوشمند، بند ۳۵ درباره افزایش ساماندهی، توسعه و بهبود سامانههای موجود شهرداری و بند ۳۶ درباره ارتقای توسعه ساختارهای نوین تولید نرمافزار بهدلیل همپوشانی با ردیفهای ۲-۳-۲-۵ و ۳-۳-۲-۵ و همچنین بند ۳۷ درباره افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و افزایش بهرهوری کارکنان از طریق ابزار الکترونیکی بهدلیل ایراد در شاخص حذف شد.
انتهای پیام/