مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

عاملان تیراندازی در "خاش" دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" از شناسایی و دستگیری ۲ عامل تیراندازی و شرارت در عملیات ضربتی پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی اظهار داشت: هفته گذشته در پی وقوع یک فقره تیراندازی شبانه و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان در شهرستان "خاش"، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی و علمی پلیسی در کشف جرم، موفق به شناسایی هویت عاملان این اقدام شده که با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه به مخفیگاه متهمان اعزام شده و ضمن دستگیری ۲ متهم، یک قبضه سلاح کلت کمری نیز از آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با بیان اینکه در اقدامات مجرمانه متهمان دستگیر شده فردی دیگر نیز با آنان همدست بوده و تلاش برای دستگیر متهم متواری در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خاش می‌باشد، خاطر نشان کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد، افرادی هنجار شکن امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.


قاچاق سوخت در محور "زاهدان-بم"

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محور "زاهدان- بم" کشف شد.

سرهنگ" حمید نوری"فرمانده قرارگاه عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۰۵ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی"زاهدان-بم" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن هزارلیتر نفت گاز قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف ومعرفی آن به پلیس آگاهی، برعزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری سارقان مسلح محور بمپور- ایرانشهر

–فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دراقدام عملیاتی و ضربتی تکاوران عملیاتی انتظامی ۱۱۲ قرارگاه عمار استان سارقان مسلح محور "بمپور- ایرانشهر" به دام افتادند.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان در محور"بمپور-ایرانشهر" استان سیستان و بلوچستان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه در این محور توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به صورت مسلحانه مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته اند، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و رصد اطلاعاتی و انتظامی پلیس استان قرار گرفت.

او افزود: در این راستا تکاوران یگان ۱۱۲ قرارگاه عمار استان شناسایی و دستگیری سارقان مسلح را به طور ویژه در دستور کار قرارداده و با تشدید امنیت و ایجاد ایست و بازرسی‌های مختلف و هماهنگی قضائی موفق به کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تکاوران پس از مدتی سوژه مورد نظر را شناسایی، که به محض رویت ماموران با انداختن سلاح خود به بیرون خودرو، با تغییر مسیر و افزایش سرعت قصد گریز از چنگال ماموران را داشتند.

سردار طاهری ادامه داد: اکیپ‌های رزمی تکاوران در یک عملیات منسجم، هماهنگ، غافلگیرانه و رعایت قانون به کارگیری سلاح با تیراندازی صورت گرفته خودروی مذکور را متوقف و سرنشینان آن که قصد فرار را داشتند دستگیر، و یک قبضه سلاح گرم به همراه مقادیری مهمات جنگی از آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: با دستگیری ۲ سارق مسلح تحقیقات به طور ویژه برای کشف و شناسایی سرقت‌های صورت گرفته توسط متهمان و همچنین شناسایی مال باختگان تا ختم پرونده همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با بیان اینکه، امنیت شهروندان در مقابل اشرار و سارقان مسلح خط قرمز پلیس استان سیستان و بلوچستان می‌باشد، خاطر نشان کرد: تکاوران عملیاتی انتظامی استان خالصانه جان بر کف در مقابله با اشرار و سارقان مسلح برخورد قاطع خواهند داشت و همه تلاش خود را برای تأمین امنیت در سطح محور‌های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان اقدام خواهند نمود.

۵ میلیارد کالای قاچاق در محور "نیکشهر-ایرانشهر"

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان  ازکشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در محور "نیکشهر-ایرانشهر" خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم بیان داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ قرارگاه عمار استان سیستان و بلوچستان حین گشت زنی در محور "نیکشهر- ایرانشهر" به یک دستگاه کامیونت حامل بار مشکوک و آنان را متوقف کردند.

او افزود: در این رابطه و در بازرسی از خودرو متوقف شده، ۱۶ دستگاه دوچرخه، ۴ دستگاه اسپیلت و ۴۸ حلقه لاستیک خودرو و تعداد قابل توجهی انواع پارچه، ابزار، تجهیزات فنی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت که فاقد هرگونه مجوز حمل بودند، را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک ۵ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه ۲ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علیزاده مقدم خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی، پلیس با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار