آب‌رسانی سیار به یک سوم روستا‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۱۰ تا ۱۲ درصد آب کشور را تولید می‌کند، اما یک سوم روستا‌های استان از طریق تانکر آب‌رسانی سیار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش‌ها و تداوم خشکسالی‌ها اظهار داشت: بخشی از شهر‌ها و روستا‌های این استان با تامین مشکل آب مواجه است.

او افزود: هم‌اکنون یک ششم شهر‌های استان به‌ویژه بروجن، گندمان، بلداجی و سفیددشت در شهرستان بروجن مشکل آب آشامیدنی دارد.

عباسی اضافه کرد: در روز‌های گذشته اطلاعیه‌هایی از سوی معترضان و مطالبه‌گران مباحث آب در استان همجوار صادر شده بود که به سمت زاینده‌رود و آبگیر طرح انتقال آب بن به بروجن حرکت کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در واکنش به این موضوع، فعالان حوزه آب و مردم چهارمحال و بختیاری نیز اطلاعیه‌هایی برای اعتراض‌ها و مطالبات خود صادر کردند.

عباسی گفت: متعاقب اقدام افرادی در استان همجوار که در فضای مجازی منعکس و زمان مشخص کرده بودند، از سوی وزیر کشور به‌عنوان رییس شورای امنیت کشور، ابلاغیه‌ای به هر دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری با تاکید فراوان ارسال شد تا شورای تامین این استان‌ها از هرگونه تجمع در شرایط شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

او افزود: مسئولان برای مباحث مختلف مرتبط با آب، پیگیر امور هستند و نیازی به برگزاری تجمع نیست.

عباسی اضافه کرد: از سوی شورای تامین هر دو استان اقداماتی انجام شد که از مردم ولایت‌مدار و زحمت‌کش چهارمحال و بختیاری به علت همراهی با مسئولان و رعایت چهار نکته تشکر کنم.

او ادامه داد: حرکت مردم این استان به‌علت رعایت نظم، انضباط، قوانین و مقررات انتظامی و ترافیکی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، رعایت حدود شرعی مربوط به روزه‌داری در ماه مبارک رمضان و پیشگیری از هرگونه رودررویی و فتنه‌گری و اجازه ندادن به ضدانقلاب برای سوءاستفاده از این رویارویی قابل قدردانی است.

عباسی گفت: این حرکت مردم چهارمحال و بختیاری وظیفه مسئولان را برای تحقق مطالبات آنان از طریق ملی سنگین‌تر می‌کند.

او افزود: خوشبختانه تجمع مربوط به استان همجوار به جغرافیای چهارمحال و بختیاری وارد نشد.

عباسی اضافه کرد: آنچه مورد نظر استان همجوار بود، طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن با مصوبات شورای امنیت و دولت بود که این جزو ۳۱ پروژه اولویت‌دار دولت است و تا پایان دولت تدبیر و امید بهره‌برداری می‌شود و تعطیل‌بردار نیست.
او ادامه داد: این استان ۱۰ تا ۱۲ درصد آب کشور را تولید می‌کند، اما یک‌سوم روستا‌های استان از طریق تانکر آب‌رسانی سیار می‌شود.

عباسی گفت: طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن آب آشامیدنی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری را تامین می‌کند.

او افزود: چهارمحال و بختیاری تنها هشت درصد از منابع آب زاینده‌رود را مصرف می‌کند و میزان آب مورد نیاز مربوط به طرح انتقال آب بن به بروجن بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: مشکل آب ، آب آشامیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار