مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از شناسایی و تجلیل روستا‌های قرآنی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به فراخوان کشوری شناسایی روستا‌های قرآنی گفت: در این فراخوان موارد مختلفی همچون وجود طلبه در روستا، تعداد شهدای روستا، تعداد ایثارگران و برگزاری جلسات مختلف قرآن آمده است.

احسانی افزود: بنا داریم در ماه مبارک رمضان این فراخوان را کمی از حالت رسمی خارج کنیم چراکه روستا‌های بسیاری در استان داریم که با وجود کم بودن شهدای روستا و یا کم بودن تعداد مسجد فعالیت‌های قرآنی شاخصی بدون حمایت از ارگان خاصی به صورت مردمی انجام می‌دهند.

او ادامه داد: به کمک استانداری از دهیاران روستا‌ها خواسته‌ایم که روستا‌هایی که با وجود کم بودن مسجد، حسینه و یا ... فعالیت‌های قرآنی مثمر ثمری داشته و توانسته‌اند قاریان و حافظان خوبی تربیت کنند را به ما معرفی کنند تا در ماه مبارک رمضان بتوانیم این روستا‌ها را به مردم معرفی و از آن‌ها تجلیل کنیم.

احسانی تأکید کرد: هر یک از شهرستان‌های استان همدان بیش از یک روستای قرآنی شاخص دارند که توانسته فعالیت‌های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی انجام دهد، بنابراین پیش بینی می‌کنیم بیش از ۳۰ روستا در این زمینه فعال باشند که تقریبا از ۱۴ مورد از این روستا‌ها تجلیل خواهد شد.

او  به اهداف شناسایی روستا‌های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی و تجلیل از این روستا‌ها ضمن حمایت و تشویق آن‌ها و ایجاد انگیزه برای فعالیت بهتر، انگیزه لازم برای سایر روستا‌ها نیز فراهم می‌شود تا در این راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام بردارند.

احسانی تأکید کرد: برخی روستا‌های استان همچون روستای دستجرد در کبودرآهنگ شاید آیتم‌های مورد نظر فراخوان کشوری را نداشته باشد، اما فعالیت‌های قرآنی بسیار خوبی بدون حمایت از ارگان خاص به صورت مردمی انجام داده و توانسته اساتید، حافطان و قاریان خوبی تربیت و تحویل جامعه دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: امیدواریم هر ساله در ماه مبارک رمضان با همکاری فعالان قرآنی استان بتوانیم روستا‌های قرآنی را شناسایی و از آن‌ها تجلیل کنیم.

انتهای پیام/د

برچسب ها: ارشاد اسلامی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.