راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد کولر ماشین

در این خبر راه حل خلاص شدن از شر بوی بد ماشین را برای شما آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کولر و وسایل خنک کننده، همواره راهکاری برای خلاصی از گرمای هوای تابستان است، کولر و مشتقات آن نه در منازل بلکه حتی در وسایل نقلیه هم راه نجاتی برای خلاصی از شر گرمای تابستان است. اما شاید برای شما پیش  آمده باشد که وقتی کولر ماشین را روشن می‌کنید، بوی نامطبوعی اتاقک ماشین را پر می‌کند. 

متخصصان می‌گویند علت ایجاد بویی که از کولر گازی اتومبیل خارج می‌شود، وجود قارچ‌های داخل کولر است که به دلیل رطوبت در داخل کولر گازی به وجود می‌آید. متخصصان برای از بین بردن این بوی بد داخل ماشین راهکار‌هایی را ارائه دادند که بهترین آن‌ها را برای شما مطرح می‌کنیم.

برای پیشگیری از پیچیدن این بوی نامطبوع، قبل از خاموش کردن موتور اتومبیل، باید ابتدا خنک کننده کولر را خاموش کرده و فن را روشن کنید، تا رطوبت باقی مانده از کولر را از بین ببرد. همچنین مهم است که فیلتر هوای کابین را به طور منظم تغییر دهید، به این دلیل که هوای بیرون را فقط می‌توان با یک فیلتر مناسب به درستی تصفیه کرد، زیرا میکروب‌ها و باکتری‌ها ممکن است روی فیلتر قرار بگیرند و بوی نامطبوع ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
محض اطلاع قطعاتی داشبورد از ماده ای به نام آز بست(در موردش مطالعه کنید) ساخته شده. آز بست ماده ای هست که باعث نسوز شدن قطعات میشه در لنت ترمز و صفحه کلاچ هم بکار رفته در نخ نسوز هم بکار رفته ذراتش در حد میکرون هست و اصلا با چشم دیده نمیشه و اتفاقا به علت ترمزهای زیاد خودروها مخصوصا با سرعت گیرهای زیاد در شهرها این ماده مضر و خطرناک در هوا منتشر می شود در آمریکا تخقیقاتی شده و سرطانهای حنجره و امثالهم را به آز بست ربط دادند.
بهر حال این ماده در ساخت قطعات داشبورد بکار رفته و موقع استفاده از بخاری خودرو بوی نا خوشایند آن کاملا معلوم و خاص و مشخص است همین طور در آفتاب تابستان نیز این بو کاملا مشخص است. توصیه شده برای استفاده از کولر خودرو حتما دقایقی در حالی که شیشه خودرو باز هست از کولر استفاده شود تا این ماده سمی از فضای داخلی خودرو خارج شود و کمتر وارد ریه ها شود ضمن اینکه فضای داخلی خودرو هم تعادل حراتی بگیرد یعنی بطور سریع و ناگهانی از داخل سرد و از بیرون شیشه ها داغ نماند تا باعث شکستن احتمالی شییشه خودرو گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
این روزها خیلی بدرد میخوره