سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۶ نفر با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ویروس به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد طاهری,سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته کرونا جان ۲۲ نفر دیگر را در استان همدان گرفت اظهار کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۶ مورد بوده که از این تعداد ۱۹۹ مورد در بخش عادی و ۱۷ نفر در بخش ICU بستری هستند و حال ۵۷ نفر وخیم گزارش شده است.

او ادامه داد: تعداد موارد مثبت بستری و سرپایی با ۳۶۴ مورد جدید در بخش سرپایی به ۳۵ هزار و ۵۱۴ و در بخش بستری به ۱۴ هزار و ۱۹۵ مورد جدید افزایش یافته و تعداد موارد فوت با ۲۲ مورد جدید به عدد ۱۸۵۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با آمار شهرستان‌ها مطرح کرد: در شهرستان اسدآباد ۵۵۶ نفر، بهار ۷۷۶ نفر، تویسرکان ۸۸۲ نفر، رزن ۶۲۶ نفر، درگزین ۲۳۲ نفر، فامنین ۲۶۹ نفر، کبودراهنگ ۸۸۵ نفر، ملایر ۲۵۴۶ نفر، نهاوند ۱۸۶۵ نفر، همدان ۵۱۹۰ نفر و خارج از استان ۳۵۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان نیز در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا، از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: دیگر حتی یک تخت برای بستری بیماران کرونایی استان نداریم.

دکتر رشید حیدری مقدم اظهار کرد: ۲۱۳ بیمار سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و دیگر حتی یک تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

او با بیان اینکه ۶۶ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان مبتلایان به کرونا هستند، تصریح کرد: متأسفانه تعداد بیماران کرونایی در استان ۱۲۱۳ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پُر شده و شرایط ما پاسخگوی وضعیت موجود نیست، مطرح کرد: شیوه نامه های بهداشتی در ناوگان خودرویی استان رعایت نمی‌شود و شاخص استفاده از ماسک به حداقل ممکن رسیده است که از مردم می‌خواهیم از حضور گسترده در پارک‌ها و فضا‌های سبز خودداری کنند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.