ماز مجموعه‌ای از مسیر‌های پر پیچ و خم می‌باشد که باید از آن عبور کنیم و به هدف مورد نظر برسیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهترین بازی‌های فکری، ماز‌ها یا مسیریابی مارپیچ می‌باشد. سن ۳ سال به بالا شروع خوب برای بازی ماز می‌باشد. ماز‌ها غالباً دارای مسیر‌های تو در تو و انشعابات و بن بست هستند و فقط دارای یک راه خروج می‌باشند. البته برخی از ماز‌ها دارای چندین راه خروج بوده که در این شرایط هدف پیدا کردن نزدیک‌ترین و بهترین مسیر خروج از ماز مدنظر است.

ماز چیست؟

ماز به معنی مارپیچ و پیچ و خم می‌باشد. ماز مجموعه‌ای از مسیر‌های پر پیچ و خم می‌باشد که باید از آن عبور کنیم و به هدف مورد نظر برسیم. مصریان نخستین افرادی بودند که ماز‌ها را طراحی کردند البته برای سرگرمی و بازی آن‌ها را نساختند بلکه در آن مسیر‌های پرپیچ و خم ثروت و گنجینه‌هایشان را پنهان می‌کردند.


بیشتر بخوانید


ماز‌های برای تقویت هوش و افزایش تمرکز کودکان بسیار عالی می‌باشد در ادامه تعدادی از ماز‌های مناسب کودکان را قرار داده ایم:

منبع:بیتوته

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
موجوداتی هستیم که در میانه ی ماز هستی رها شده ایم مازی که آغاز و پایانش در ابهامی از مه گونگی غلیظ، محو گشته !
در مواجه با راههای متعدد پیچ در پیچ و توی در توی آن، و با اندک بهره ی هوشی یا هوشی متوسط فقط می‌توانیم تمام راهها را تا میانه رفته و درست هنگامی که فکر می‌کنیم گویی داریم ره بجایی از یافتن نقطه ی آغاز و انجام می‌رسیم، خط بطلان بر این باور کشیده و باز آغاز و انجام از دستمان می‌رود و نهایت به هیچیک دست نمی یابیم!
ما در پیچیدگی عظیمی گرفتاریم ،و این بواسطه ی عقل و هوش نابرابر ما برای دریافت اینهمه پیچیدگی و وسعت ماز هستيست!
بنظر از آن روی که ما نمی‌توانیم در هیچیک از ابعاد هستی، طول و عرض و ارتفاع و دیگر ابعاد کمتر شناخته شده تر آن ، فاصله بگیریم و مشرفانه و احاطه وار به آن نظر کنیم تا به  آغاز و میانه و انجام آن دست یابیم،همواره در میانه های مازِ هستی به جستجویی بی انجام مجبوریم چرا که ما قرار است در گم شدگی تمام دنبال پیدا شدن باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دقیقا شبیه زندگی کردن ما انسانهاست که باید از مازها و مارپله ها که برامون تراشیدن با قوانین مندرآوردیشون عبور کنیم تا به نتیجه برسیم البته این مازها مال کشورهای قانون مند است که به نتیجه می رسند و به موفقیتهایی دست می یابند در کشور ما بجای ماز برامون مار پله تراشیدن با قوانین مندرآوردیشون درست در زمانی که داری با لیاقتها و شایستگیهات به موفقیت نزدیک میشی یه مارهایی نیشت میزنه یا به عبارتی زیرابتو میزنه با تهمتهای ناروا و فتنگریها و بخل و حسدها و خساستها و شیطان صفتیها و کینه ورزیها و باندبازیهاشون از پله های موفقیت پرتت می کنند پایین اگرم تولید گر باشی مارهای بانکها نیشت می زنن پرتت می کنند پایین پله های موفقیت و مداوم میروی و حرکت می کنی و باز مداوم نیشت می زنند مارهای موذی روزگارت پرتت می کنند پایین تا جایی که کلا بی خیال پیشرفت و موفقیت از پلهای مارپله ترقی می شوی خونه نشینت می کنند و می شوی یارانه بگیر صدقه بگیر می شوی گدای روزگار می شوی مستضعف یعنی به جبر و ناخواسته ضعیفت کردند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .