با توجه به شروع موج چهارم کرونا و تشدید بیماری در خراسان جنوبی، شهرستان‌های استان روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۳۳ آزمایش مولکولی کرونا انجام شده است که از این میان ۶۵ مورد مثبت اعلام شد که ۳۰ نفر بستری و ۳۵ نفر هم سرپایی مداوا شدند.

او افزود: همچنین در این‌مدت ۵۹۰ تست سریع هم علاوه بر تست‌های مولکولی در استان انجام شد که ۱۵۰ مورد مثبت اعلام شده است.

دهقانی در ادامه تصریح کرد: از این‌تعداد در شهرستان بیرجند ۱۰۶ مورد؛ در قاین ۲۵ مورد؛ نهبندان ۱۶ مورد؛ طبس ۱۳ مورد؛ سرایان ۱۰ مورد؛ سربیشه ۱۲ مورد و دیگر شهرستان‌ها هم مورد‌های مبتلا به کوئید ۱۹ شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ۳۳۶ بیمار تنفسی در استان بستری هستند که از این میان ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۵ نفر مساعد نیست.

او گفت: ۶۳ بیماری تنفسی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده اند که ۳۹ مورد مربوط به کرونا است.

دهقانی به تشدید بیماری در استان اشاره کرد و افزود: شاهد افزایش روزانه‌ی بیماران تنفسی و بستری هستیم که امیدواریم با همکاری و همیاری مردم و تمام دستگاه‌های مربوط این آمار رو به کاهش برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان تصریح کرد: با توجه به جهش‌های متعدد این ویروس در کشور‌های مختلف، این موضوع باید درس عبرتی شود تا با همکاری و رعایت شاهد کاهش هر چه سریع‌تر این بیماری باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.