وزیر خارجه آلمان ضمن مخالفت با افزایش تحریم‌های بیشتر علیه مسکو در رابطه با پرونده ناوالنی این امر را مخرب دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان طی مصاحبه‌ای که با شبکه اِی آر دی داشت، با افزایش تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در راستای پرونده الکسی ناوالنی، مخالفت کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعمال تحریم‌های جدید و بیشتر علیه مسکو شرایط الکسی ناوالنی، مخالف دولت روسیه را بهبود نخواهد بخشید، گفت: بنظر من با تداوم این موضوعات عکس این اتفاق رخ خواهد داد.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر گفتگو با روسیه گفت: همه تحریم‌ها سرجای خود باقی می‌مانند و از آن‌ها کاسته نخواهد شد، اما در مقابل این امر مهم است که بتوانیم با مسکو وارد رایزنی شویم.

وی ادامه داد: این روند می‌تواند از بوجود آمدن شرایط پیچیده‌تر جلوگیری کند.

برخی منابع خبری طی روز‌های اخیر با انتشار خبری از وخامت حال جسمانی الکساندر ناوالنی؛ یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه، از وخامت اوضاع وی در زندان خبر داد و مدعی شد که، هر لحظه امکان دارد ناوالنی دچار ایست قلبی شود.

دولت آمریکا نیز از آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر علیه دولت روسیه خبر داد و حواشی ماجرای مسمومیت الکساندر ناوالنی را دلیل این تحریم‌ها عنوان کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در این ارتباط اظهار کرده بود که، واشنگتن پیش از این نسبت به عواقب ناشی از مرگ الکسی ناوالنی به مسکو هشدار داده است.

اتحادیه اروپا نیز با اعمال تحریم‌هایی علیه برخی افراد که در صدور حکم زندان علیه ناوالنی دخیل بودند، مسکو را تهدید به تحریم‌های بیشتر کرده است.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز طی روز‌های اخیر ضمن هشدار به روسیه اعلام کرده بود که، در صورت فوت ناوالنی در زندان، اتحادیه اروپا پوتین و دیگر مقامات روسیه را مسئول آن می‌داند.

مسائلی همچون پرونده ناوالنی، بحران اوکراین وفعالیت‌های ناتو در اطراف روسیه سبب شده تا روابط روسیه و سایر کشور‌های اروپایی و آمریکا به تیرگی رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناوالنی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار