سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد پایگاه هوایی ملک خالد عربستان سعودی با پهپاد «قاصف کا ۲» هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اعلام کرد در ساعات اولیه بامداد دوشنبه عملیاتی تهاجمی به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط با یک پهپاد از نوع «قاصف کا ۲» انجام شد که با دقت به هدف اصابت کرد.

او افزود: این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی ما به تجاوزات و محاصره ادامه‌دار علیه کشور ما صورت گرفت.

در خبری دیگر از یمن، رسانه‌ها از عقب‌نشینی مزدوران ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی از حومه غربی مأرب و پیوستن یک تیپ کامل از نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در صنعا خبر دادند.

منابع رسانه‌ای و فعالان شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند همزمان با پیشروی نیرو‌های صنعا (ارتش و کمیته‌های مردمی)، تیپ ۱۲۵ پیاده نظام وابسته به منصور هادی در شهر مأرب، از صف متجاوزان جدا شدند و به این نیرو‌ها پیوستند.

این منابع افزودند نیرو‌های تیپ ۱۲۵ علیه فرمانده خود کودتا کرده و یک فرمانده جانشین انتخاب کرده و به نیرو‌های صنعا پیوسته‌اند و در کنار آن‌ها نبرد می‌کنند.

تاکنون نیرو‌های وابسته به منصور هادی این خبر را تکذیب نکرده و هیچ توضیحی درباره آن نیز نداده‌اند. در همین حال نیرو‌های دولت (نجات ملی) در صنعا تاکید کردند از عناصری بهره‌مند هستند که می‌توانند معادلات را برای دولت منصور هادی و ائتلاف متجاوز دگرگون کنند.

از سوی دیگر، منابع محلی در شهر مأرب گزارش دادند پس از آنکه نیرو‌های صنعا موفق به کنترل سلاح‌ها و غنایم گسترده‌ای در جبهه المشجح و محاصره جبهه الطلعه الحمراء شدند، ده‌ها خودروی نظامی از حومه غربی شهر مأرب خارج شده‌اند. فعالان محلی گفتند ده‌ها خودرو از جمله یک دستگاه تانک، یک خودروی زرهی و تعدادی نیرو را مشاهده کرده‌اند که در سحرگاه روز یکشنبه به صورت گروهی به شهر برمی گشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
نصر من الله و فتح قریب و بشرالمومنین .
درود و خداقوت بر رزمندگان مقاومت اسلامی یمن مظلوم سرافراز همیشه پیروز انشاءالله به حول قوه الهی خداوند جل جلاله به پیروزیهای بزرگتر پس از فتح شهر مارب که به زودی بر این شهر مسلط می شوید بدست خواهید آورد و به زودی زود و به غنایم و ثروتهای بسیار زیادی و کلانی بدست خواهید آورد و بر تمامی یمن و خلیج عدن و تنگه عدن مسلط خواهید شد کاملا و دیگر آل سعودی سقوطی و رو به فروپاشی و همپیمانان خار و ذلیلشان هرگز نمی توانند یمن را محاصره کنند هیچگونه محاصره ایی بزودی زود دیگر وجود نخواهد داشت پیشاپیش بندحقیر کمترین درگاه خداوند جل جلاله این پیروزی و فتح و نصرت الهی را به شما دلاور مردان مرد امت حزب الله یکپارچه مقتدر و قدرتمند یمن مظلوم و سرافراز تبریک عرض می کنیم . لبیک یا رسول الله ص لبیک یا حیدر کرار علی ع .
و من الله توفیق . ارواح مطهر و بلندمرتبه و ملکوتی صدیقین و شهدایتان شاد و قرین رحمت الهی و همنشین حضرت رسول الله ص و شهدای جنگ احد باد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار