معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مطالعات "طرح جامع کاهش تصادفات در جاده‌های خراسان رضوی تکمیل شد و کمیسیون ایمنی و ترافیک استانداری خراسان رضوی اجرای آن را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد وحدتی‌فرد معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به بارگذاری و ثبت اطلاعات ترافیکی و تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در لایه‌های جی. آی. اس اشاره کرد و گفت: طرح جامع کاهش تصادفات بر همین اساس تدوین شد تا از این پس ملاک عملکرد و تعیین شرح وظایف دستگاه‌های متولی امور ترافیکی در خراسان رضوی باشد.

او افزود: این طرح جامع در واقع سند راهبردی مصوب برای دستگاه‌های خراسان رضوی به منظور کنترل ترافیک، اجرای طرح‌های ارتقا ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای است. معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: حاصل طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای این استان پس از پااین مطالعات و تصویب آن در معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی متناسب با تخصیص بودجه اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید



معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در تشریح نحوه عملکرد این طرح ادامه داد: بر این اساس هم‌اکنون اطلاعاتی مانند مکان و زمان وقوع رویداد‌های ترافیکی خراسان رضوی در سطوح مختلف جی. آی. اس بارگذاری شده است.

وحدتی‌فرد بیان کرد: کارشناسان با استفاده از این اطلاعات و بر اساس عملکرد دستگاه‌های ذیربط وظایف نهاد‌های امدادی و ترافیکی را تدوین می‌کنند.

او تصریح کرد: به عنوان مثال از این پس دستگاه‌های همچون پلیس راه، راهداری و نهاد‌های امداد و نجات با توجه به زمان و نحوه وقوع تصادفات در مسیر جاده مشهد - چناران وضعیت حضور و فعالیت خود را در طول این جاده برنامه‌ریزی می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: موارد فوت شهروندان خراسانی در تصادفات جاده‌ای این استان ظرف سه سال اخیر رو به کاهش رفته است.

وحدتی فرد اظهار کرد: اینک با اجرایی شدن طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی می‌توان روند کاهش اینگونه سوانح و شمار قربانیان آن را در سطح استان با شدت و تاثیری بیشتری پیگیری کرد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.