کار آفرینی با دستان توانمند جوان لنده ای

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: جوان کار آفرین لنده‌ ای با راه اندازی ۸ کارگاه پرورش قارچ، سالانه ۵ تن قارچ صدفی برداشت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: جوان کار آفرینی یک کارگاه تولید قارچ صدفی در پارکینگ ۴۰ متری منزل خود ایجاد کرد، که پس از مطالعات میدانی در عرصه پرورش قارچ، تجربه و مهارت لازم در این زمینه را کسب کرد.
 
همتی با بیان اینکه در این کارگاه در دوره سه ماهه یک تن قارچ برداشت می‌شود، افزود: او هم اکنون ضمن ایجاد اشتغال برای جمعی از خانواده در شهر لنده، با جدیت و کوشش وصف ناپذیری برای توسعه این رشته فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: برای راه اندازی کارگاه‌ های زود بازده از جمله پرورش قارچ دوره‌ های آموزشی در روستا‌های این شهرستان برگزار شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به اینکه بذر اصلاح شده قارچ نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۸ کارگاه پرورش قاچ صدفی در این شهرستان فعال است.

آقازاده جوان کار آفرین هم گفت: از حدود یک سال قبل به فکر راه اندازی چنین مکانی بودم تا ضمن درآمد زایی و امرار معاش خانواده و برای حوزه تولید کشور و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهش تولید نقشی هر چند کوچک ایفا کنم.
 
او افزود: در صورت حمایت مسئولان و ارائه تسهیلات، علاوه بر گسترش کارگاه، می‌توانم برای افراد بیشتری در شهرستان لنده ایجاد اشتغال کنم.

قارچ‌ های صدفی در مقایسه با سایر گونه‌ های خوراکی رشد آسان و باردهی عالی دارند، همچنین دارای شکل و طعم خوبی هستند.
 
قارچ‌ ها از نظر غذائی بسیار با ارزش هستند و بصورت تازه، خشک و پودر شده، کنسرو، ترشی و ... در فروشگاه‌ های مواد غذایی و میوه فروشی‌ها عرضه می‌شوند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.