مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۴۰ نفر از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار در کارگاه‌های تولیدی و آموزشی به بازار کار راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از این تعداد، ۳۱ نفر در کارگاه صنایع پوشاک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار آموزش دیده و مشغول به فعالیت در بازار کار شدند.

او افزود: همچنین در کارگاه تولیدی و آموزشی میناکاری سفال شهرستان بهار نیز ۹ نفر آموزش دیده و به کار در این بخش مشغول هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه کسب مهارت‌های فنی وحرفه‌ای و قرار گرفتن در محیط واقعی کار راه اصلی اشتغال و کارآفرینی است افزود: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین نیروی جوان است.

مختاران افزود: حمایت از کارآفرینی و تولید را حمایت از اشتغال دانست و ادامه داد: توسعه و اعتلای اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال تعامل، همکاری و پشتیبانی با کارآفرین را می‌طلبد.


مختاران با اشاره به اینکه آموزش‌های نوین و فناوری‌های پیشرفته می‌تواند منشا ایجاد اشتغال در کشور باشد یادآور شد: کارآفرینی در رشد اقتصادی، اشتغال و تولید تاثیرات مثبتی دارد.

او گفت: در سال گذشته ۳۴ هزار و ۳۱۱ نفر در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند و ۱۵ هزار و ۹۴۵ نفر نیز به صورت آنلاین مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت کارآموزان، آزمون‌های حضوری سنجش مهارت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آزمون‌های کتبی به صورت آنلاین برگزار شد.

مختاران گفت: در سال گذشته تعداد ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۶۴۹ نفر زن در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای برگزاری دوره‌های آموزش فنی و مهارتی دارد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.