رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری قاتل متواری در استان کرمان خبر داد که شش ماه پیش مادر همسر خود را در کرمانشاه به قتل رسانده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز نظری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت : پس از وقوع قتل زنی ۶۵ ساله در شهرک معلم کرمانشاه که مهر ماه پارسال رخ داده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : کارآگاهان از همان ابتدا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی محل اختفا و دستگیری قاتل آغاز کردند تا اینکه دریافتند این فرد از استان خارج و به یکی از شهر‌های جنوبی کشور متواری شده است.

نظری افزود: تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه قاتل فراری پس از گذشت شش ماه از وقوع جنایت با همکاری سربازان گمنان امام زمان (عج) در یکی از شهر‌های استان کرمان شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: کاراگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی و همکاران خود در کرمان عازم این استان شده و در عملیاتی غافلگیرانه متهم به قتل را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او ادامه داد: این فرد علی رغم انکار‌های اولیه در نهایت به ارتکاب قتل مادر همسرش اعتراف و انگیزه اش را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

نظری از معرفی قاتل دستگیر شده به دستگاه قضایی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد .

انجام تست کرونا جیب مردم را خالی کرد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انجام تست کرونا، افراد سالمند در اسلام آبادغرب و همدان را فریب داده و از آن‌ها سرقت کرده و جیب آن‌ها را خالی می‌کرد.

 علی‌اکبر جاویدان افزود: پس از وقوع چند مورد سرقت از افراد سالمند در شهر اسلام آبادغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی اسلام آبادغرب با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی سارق شده و در استعلام به عمل آمده مشخص شد این فرد به جرم سرقت‌های مشابه در همدان نیز دستگیر و زندانی شده است.

 جاویدان ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده سارق زندانی در اختیار پلیس آگاهی اسلام آبادغرب قرار گرفت و در بازجویی به ارتکاب ۲۲ فقره سرقت که یک مورد آن مربوط به سرقت طلاجات منزل یکی از قربانیان خود در این شهرستان بود، اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: سارق جیب بر با شناسایی منازلی که افراد سالخورده در آن حضور داشتند به آن‌ها مراجعه و با معرفی خود به عنوان مامور بهداشت و به بهانه گرفتن تست کرونا، اقدام به جیب بری می‌کرد.

او از توقیف یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به فرد جیب بر خبر داد و گفت: تلاش برای دستگیری ۲ مالخر که با سارق همکاری داشته‌اند، ادامه دارد.

 جاویدان به شهروندان افزود: اگر فردی به درب منزل آن‌ها تحت عنوان مامور پلیس، بهداشت و یا شرکت‌های خدمات رسان مراجعه کرد، پیش از هر اقدامی کارت شناسایی معتبر از وی مطالبه کرده و ضمن جلوگیری از حضور آن‌ها در محیط منزل، حتی الامکان به سوالات آن‌ها در درب منزل پاسخ دهند.

محور‌های کرمانشاه پرحادثه‌ترین محور‌های کرمانشاه

رئیس پلیس راه کرمانشاه، محور‌های ارتباطی کرمانشاه - اسلام آبادغرب، کرمانشاه - کامیاران و بیستون - سنقر وکلیایی را به عنوان پرحادثه‌ترین محور‌های این استان در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

 محمد حیدری گفت: پارسال و در محور‌های یاد شده مجموعا ۸۵ نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند.

او افزود: بیشترین تلفات رانندگی مربوط به محور کرمانشاه - اسلام آباد با ۳۵ کشته، کرمانشاه - کامیاران با ۳۳ و بیستون - سنقروکلیایی با ۱۷ کشته بود.

 حیدری ادامه داد: محور اسلام آبادغرب - شاهبداغ و محور کوزران نیز هر کدام با ۱۵ فوتی، بیستون - صحنه با ۱۴ فوتی و کرمانشاه - روانسر با ۱۱ فوتی دیگر محور‌های پرحادثه استان در سال گذشته بودند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در محور‌های یاد شده علاوه بر ۱۴۰ نفری که جان خود را از دست دادند، یک هزار و ۱۵۳ نفر نیز مصدوم شدند.

او خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، عجله و شتاب، خوردن و آشامیدن، حواس پرتی و صحبت کردن مداوم با سرنشینان را از مهمترین عوامل وقوع سوانح رانندگی اعلام کرد.

 حیدری با اشاره به جان باختن ۳۰۴ نفر و مصدوم شدن ۳ هزار و ۸۹۲ نفر در سوانح رانندگی سال قبل، گفت: افراد فوتی نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۳ درصد و افراد مصدوم نیز حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان تعداد افراد جانبخانه سوانح رانندگی فروردین امسال را نیز ۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۳۱۴ نفر هم مصدوم شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.