صبح امروز ۷ اردیبهشت ماه نخستین نشست خبری نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم به منظور تشریح جزئیات این نمایشگاه صبح امروز هفتم اردیبهشت‌ماه با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست، معاونان وزرای ارتباطات و فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک صادرات در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

گفتنی است؛ نمایشگاه مجازی قرآن کریم از ۱۱ لغایت ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و شرکت ملی پست که تجربه موفق همکاری با اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در بهمن ماه سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرده، در راستای برقراری عدالت فرهنگی با نمایشگاه مجازی قرآن کریم همکاری می‌کند و بخش لجستیک و ارسال مرسولات بر عهده پست خواهد بود.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در طی سال های طولانی یکی از وظایفی که معاونت قران و عترت برعهده داشته برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است که در جهان نمونه و مانندی ندارد و در سال های گذشته با احتمام ویژه توفیقات زیادی در این زمینه کسب شده.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال ۹۹ شیوع کرونا ما را از برگزاری نمایشگاه منع کرد و ما به ناچار در سال گذشته توفیق برگزاری نمایشگاه را پیدا نکردیم.

او گفت: در ماه های پایانی سال ۹۹ توانستیم مقدمات لازم را برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم فراهم کردیم و در حال حاضر در آستانه برگزاری این رویداد بزرگ ملی هستیم.

فقهی زاده بیان کرد: در برگزاری نمایشگاه مجازی اولین نکته از نظر ما تاکید بر استفاده از فضای مجازی در اقدامات کلان بود. نخستین آزمون سراسری قرآن و عترت را از فردا در صدها شهرستان در ۳ روز برگزار خواهیم کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

او گفت: تقویت عدالت توزیعی اقلام فرهنگی در سطح ملی دومین برنامه ما در نمایشگاه مجازی است و قرار است تمام کشور از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

نمایشگاه مجازی قرآن

فقهی زاده بیان کرد: فعالیت های نمایشگاه مجازی قرآن کریم در سال های آینده بعد از پایان یافتن کرونا نیز در کنار نمایشگاه قران کریم ادامه خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بخش محتوایی تلاش کرده ایم و انشالله شاهد فعالیت های خلاقانه و نو آوری موسسات خواهیم بود.

او گفت: بیش از ۵۰۰ ناشر آثار حضور قابل توجه در نمایشگاه نشان داده اند.

تلاش پست برای ارسال سریع‌تر مرسولات نمایشگاهی

رمضانعلی سبحانی فر مدیر عامل شرکت ملی پست در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم اظهار کرد: سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد و امسال در استانه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم هستیم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس رسالت خود توانست مشارکت داشته باشد و به عدالت فرهنگی کمک کند.

مدیر عامل شرکت ملی پست افزود: در نمایشگاه فیزیکی محدودیت های زیادی وجود داشت و هزینه زیادی برای خرید کتاب در این نمایشگاه برای افرادی که در شهرهای دیگر حضور داشتند وجود داشت.

او گفت: با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در سال گذشته یک رویداد فرهنگی در جهان مطرح شد و اتحادیه جهانی پست نیز از ما تشکر کرد.

سبحانی فر بیان کرد:با انجام این رویداد بزرگ افراد زیادی از شهرهای دور به راحتی کتاب خریداری کردند و عدالت فرهنگی برقرار شد.

مدیر عامل شرکت ملی پست افزود: همکاران من بر خلاف تصورشان، با تلاش شبانه روزی خود مرسولات را زودتر از روزهای عادی به دست هموطنان می‌رساندند.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ کتاب خریداری شده بود گفت: ناشران زیادی در این نمایشگاه توانستند حضور پیدا کنند و این نمایشگاه بیش از ۶۵ میلیارد تومان اقتصاد نشر را تقویت کرد.

سبحانی فر بیان کرد: امروز در کنار دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم را برگزار میکنیم که تفاوت‌هایی را با نمایشگاه مجازی کتاب دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پست با بیان اینکه این نمایشگاه مخاطبان ویژه خود را دارد گفت: یکی از مشکلات نمایشگاه قبلی این بود رویکرد ناشران برای ارسال کتاب پاکت بود و در این پاکت ها بیش از اندازه نیز کتاب قرار میدادند.

او گفت: در این نمایشگاه انتظار میرود متناسب با حساسیت قرآن کریم، ناشران از لفاف‌های مناسب استفاده کنند.

سبحانی فر بیان کرد: بیشترین ناشران در تهران، قم و مشهد هستند و تمهیدات لازم را انجام داده ایم و اگر تراکم ناشران بیش از اندازه باشد باجه های سیار را راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پست افزود: امیدوارم ناشران رعایت کنند و از لفاف های مناسب برای بسته بندی استفاده کنند.

نمایشگاه مجازی قرآن

نمایشگاه مجازی قرآن کریم فرصت مناسبی برای گسترش دیپلماسی قرآنی در کشور

ایوب دهقان کار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم اظهار کرد: نمایشگاه مجازی قرآن کریم فرصت مناسبی برای گسترش دیپلماسی قرآنی کشور است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: باتوجه به ظرفیتی که به وجود آمده، در سال های آتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم میتواند فرصتی برای گسترش دیپلماسی قرآنی باشد.

او گفت: خوشحالیم این توفیق حاصل شده که بعد از نمایشگاه مجازی کتاب، نمایشگاه مجازی قرآن کریم را می‌خواهیم برگزار کنیم.

دهقان کار با بیان اینکه ما در نمایشگاه مجازی کتاب به ۱۵۰ نکته رسیدیم که باید اصلاح می‌شد گفت: تلاش کرده ایم ایرادات و اشکالات تا جای ممکن رفع شود و انشالله در این نمایشگاه بسیاری از ایرادات برطرف خواهد شد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: موضوع زیرساخت تقویت پیدا کرده و در حوزه نرم افزار نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

پدرام پاک آیین مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات ایران در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم اظهار کرد: نمایشگاه قران کریم هر سال برگزار می‌شود و امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات با بیان اینکه برگزاری مجازی نمایشگاه قران کریم فرصت مناسبی برای جهانی شدن آن هست افزود: بانک صادرات ایران بیش از اینکه حامی نمایشگاه باشد، امیدوارم از معارف نمایشگاه اعتبار و حمایت دریافت کند.

او گفت: بانک صادرات در کنار فعالیت بانکداری، برای خود مسولیت اجتماعی و فرهنگی قائل است.

فقهی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر تعویض قران های نو با کهنه بیان کرد: در نخستین نمایشگاه هیچ تمهیدی برای تعویض قرآن های کهنه با نو صورت نگرفته و در مراحل بعد صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار