استاندار همدان گفت: انتخابات سالم و قانونمند با همراهی، وحدت و همدلی مجریان انتخابات و هیات های نظارت و بازرسی در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید سعید شاهرخی, استاندار همدان در دیدار رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با قدردانی از فعالیت‌های این هیات بیان کرد: از هرگونه همکاری و همراهی با دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند دریغ نخواهیم کرد.

او با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: توجه به قانون، بی طرفی، شفافیت، عدالت انتخاباتی و فراهم سازی زمینه‌های حضور مردم در پای صندوق‌های رای از عوامل مهم برگزاری انتخابات است که به طور حتم مجموعه برگزار کنندگان انتخابات در استان همدان همچون گذشته این مولفه ها را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

حجت‌الاسلام جلال مرادی رئیس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در استان همدان با حضور در محل دفتر استاندار، با استاندار همدان و ئیس ستاد انتخابات استان همدان دیدار و گفت‌ وگو کرد.

 پس از آغاز فرایند نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، یک هزار و ۱۴۸ نفر در استان همدان ثبت نام کردند که طبق بررسی های صورت گرفته همه شهرها به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسیدند.

همچنین پنج هزار و ۲۹۸ داوطلب دوره گذشته برای انتخابات شورای اسلامی روستا ثبت نام کرده بودند که در این دوره با ۳.۲ درصد افزایش به پنج هزار و ۴۶۸ داوطلب رسید.

برای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نیز ۶۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد پنج نفر انصراف داده و سه نفر در هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.