مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان عمدتا در شهرستان قزوین به ویژه بخش طارم سفلی علیه آفت ملخ مراکشی سمپاشی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان عمدتا در شهرستان قزوین به ویژه بخش طارم سفلی علیه آفت ملخ مراکشی سمپاشی شده است، پیش بینی کرد سمپاشی به سطح ۱۷ هزار هکتار افزایش یابد.

درخشان افزود: عملیات ردیابی افت ملخ مراکشی در سطحی به وسعت ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

او یادآور شد: سمپاشی‌های انجام شده علبه آفت ملخ مراکشی با استفاده از سرمایه‌های انسانی و امکانات جهاد کشاورزی استان قزوین و به شکل رایگان در مزارع کشاورزان در حال انجام است.

مدیر مفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اقدام به موقع سم پاشی آفت ملخ مراکشی در مزارع استان تحت کنترل است.

درخشان از کشاورزان خواست در صورت مشاهده این آفت در مزراع خود بلافاصله مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان یا منطقه خود را در جریان بگذارند تا برای سم پاشی اقدام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ضرورت مقابله وسیع با این آفت در جهت حفظ امنیت غذایی جامعه، گفت: اگر ملخ مراکشی رشد یافته و بالدار شود می‌تواند هرگیاهی را که سر راهش قرار دارد نابود کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.