راه اندازی مجدد کارخانه بازیافت زباله در سنندج

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت:کارخانه بازیافت زباله سنندج که سال گذشته تعطیل شد در آستانه‌ی راه اندازی مجدد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، غفوری رییس سازمان مدیریت پسماند سنندج با اشاره به تعطیلی کارخانه بازیافت زباله سنندج به دلیل فرسودگی گفت:این کارخانه به زودی همزمان با شروع کار و بازیافت زباله، تفکیک زباله‌های قابل بازیافت را از مبدا انجام خواهد داد.

او اضافه کرد:در راستای این امر فرهنگ سازی و آموزش مردمی لازم توسط نیرو‌های این سازمان مبنی بر تفکیک زباله از درب منزل انجام می شود.

غفوری با بیان این که سنندج از اولین شهر‌های ایران در طرح انتقال شیرآبه محل دفن به تصفیه خانه می‌باشد اضافه کرد:این طرح که اواخر سال ۹۹ اجرایی شد جهت استاندارد سازی خروجی شیرآبه به رودخانه‌ها انجام شده است.

او افزود:۷۰ در صد از زباله‌ها قابل تجزیه به کود هستند، همچنین ۱۲ درصد قابل بازیافت و ۱۸ درصد غیر قابل بازیافت می‌باشد و شیرآبه‌ای ندارد.

رییس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به کمبود خاک در محل دفن کوهستانی در استان اظهار داشت: برای رفع این مشکل ۵۰ درصد از خاک و نخاله‌های شهرستان‌ها رادر سنندج تخلیه می‌کنیم؛ بنابراین محل دفن در شهر سنندج علاوه بر کنترل شیرآبه، دفن روزانه زباله نیز در آن انجام می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.