رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به معضل تکراری سکه های تقلبی در این استان، از دستگیری حدود 60 نفر در این زمینه خبر داد.

جعفر بدری در گفتگو با خبرنگار باشگاه  اظهار داشت: معضل سکه های تقلبی در استان لرستان تبدیل به یک موضوع تکراری شده است که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها مطرح کردن این معضل در شورای تامین استان و اطلاع رسانی آن راهگشا نیست، افود: این موضوع فقط یک مسکن موقتی است و باید فعالیتهای جدی تری در این زمینه انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به وجود این معضل در دو شهرستان ازنا و الیگودرز، یادآور شد: تاکنون بین 50 تا 60 نفر نیز در این زمینه دستگیر و روانه زندان شده اند.

بدری عنوان کرد: هم اکنون حدود 50 پرونده در این زمینه در دادگستری استان لرستان در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید دو اقدام اساسی انجام شود، عنوان کرد: اولین کار این است که منشاء ضرب سکه های تقلبی که در یکی از استانهای همجوار است باید شناسایی شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: همچنین باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در این زمینه در قالب بنر و دیگر ابزارهای اطلاع رسانی در ورودیهای دو شهرستان ازنا و الیگودرز صورت گیرد.

بنابر این گزارش، روایت سکه های تقلبی، روایت امروز و دیروز و یکسال و چند سال اخیر نیست؛ روایتی است از انبوه پرونده هایی که در دادگستری و نیروی انتظامی شهرستانهای ازنا و الیگودرز در استان لرستان روی همدیگر می آید تا همچنان سکه های تقلبی در صدر موارد کلاهبرداری در این دو شهرستان قرار گیرد.

این در حالیست که انتشار خبر کشف سکه های تقلبی در شهرستان ازنا و الیگودرز دیگر به خبر روزمره سایتهای خبری تبدیل شده ولی این موضوع به ذهن متبادر می شود که چرا با وجود اینکه هر روز بر شمار مالباختگان در این روایت تلخ افزوده می شود ولی هنوز کسانی هستند که بدون عبرت گرفتن از دیگران پای در این راه بی سرانجام می گذارند.

مشکل سکه های تقلبی در استان لرستان به ویژه شهرستان ازنا و الیگودرز شاید محدود به این نقطه جغرافیایی نباشد. در میان مالباختگان می توان نام هایی را دید که به دنبال گنج از قم، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه و تهران و ...هر نقطه ایران که تصور کنی به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان الیگودرز آمده اند تا در این معامله نابرابر پولهایشان را از دست بدهند و حال با عنوان "مالباخته" باید به دنبال پول از دست رفته شان بدوند.

به هر حال روایت سکه های تقلبی و پولهای واقعی روایت تلخی است از کسانی که میلیونها تومان پول را بابت سکه هایی می پردازند که یک ریال هم ارزش ندارند و اینگونه داستان ساده لوحی افرادی رقم می خورد که به دنبال یافتن گنج سر از ناکجا آباد درآورده اند./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.