دبیر ستاد انتخابات بوشهر گفت:نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات‌های نظارت بر انتخابات، فردا از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: براساس توافق جدید ستاد انتخابات کشور با هیات مرکزی نظارت انتخابات شورا‌های شهر و روستا، انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

او افزود: بیشتر فرایند‌های انتخابات تاکنون به صورت الکترونیک بوده است و در روز رای گیری نیز به جز فرآیند صدور تعرفه و شمارش آراء بقیه فرایند‌ها از جمله احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و همه شعبه‌های رای گیری به دستگاه احراز هویت مجهز می‌شوند.

 دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: شهر بوشهر از جمله ۱۶ شهر و مراکز استان‌هایی است که انتخابات شورای شهر در آن‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و اقدامات کار برای این شهر‌ها فراهم شده‌است.

دهقانی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت هم گفت: با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات‌های نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر، مطابق روز شمار انتخابات نتیجه بررسی صلاحیت‌ها چهارشنبه هشتم اردیبهشت از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او گفت: مطابق تقویم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و طبق تبصره ۱ و ۲ ماده ۵۳ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تبصره ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر آن دسته از داوطبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات‌های نظارت شهرستان و داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تایید نشده‌است؛ می‌توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۹ تا ۱۲ اردیبهشت شکایت خود را به هیات نظارت استان ارائه کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: از هزار و ۶۶ داوطلب ثبت نام کننده برای رقابت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر در استان بوشهر، ۲۴ داوطلب قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی انصراف خود را اعلام کردند و در مجموع شمار داوطلبان انصراف داده تاکنون به ۲۸ نفر رسیده‌است.

دهقانی بیان کرد: هیات‌های اجرایی در ۱۰ شهرستان رسیدگی به صلاحیت هزار و ۴۲ داوطلب را مطابق قانون و مستندات دریافتی از مراجع قانونی در موعد مقرر به پایان رساندند که در مجموع در ۱۰ شهرستان استان بوشهر صلاحیت هزار و ۲۰ داوطلب، معادل ۹۸ درصد تائید و صلاحیت ۲۲ داوطلب معادل ۲ درصد نیز رد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.