سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان گفت: افغانستان با موج سوم کرونا مواجه است و این موج، به مراتب خطرناک‌تر از موج‌های اول و دوم این ویروس است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان گفت: افغانستان با موج سوم کرونا مواجه است و این موج، به مراتب خطرناک‌تر از موج‌های اول و دوم این ویروس است.

سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان امروز (سه شنبه ۷ ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت: «خطر به دروازه خانه ما نزدیک شده و این خطر به مراتب کلان‌تر از خطر موج‌های اول و دوم است که نمونه آن را‌ در کشورهایی مثل هند و ایران می‌بینید.»

مجروح از مردم خواست تا توصیه‌های صحی را مراعات کرده و کرونا را جدی بگیرند.

به گفته وی، مبارزه با این موج کرونا نیازمند تلاش‌همگانی است و کوتاهی یک نهاد، وضعیت مبارزه با کرونا را از کنترل خارج می‌سازد.

سرپرست وزارت صحت عامه از مردم خواست تا با بخش صحی همکاری کنند. وی همچنین خطاب به علمای دینی گفت که برای آگاهی‌ درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به بخش صحی کمک کنند.

روز گذشته نیز وزارت صحت عامه اعلام کرده بود که برای پیشگیری از موج سوم این ویروس قطع پروازهای هند به افغانستان، وضع محدودیت رفت و آمد در مرزهای پاکستان و ایران، طرح قیود شب گردی، جلوگیری از تجمعات و فعال‌سازی کمیته‌های اضطراری را به رهبری دولت پیشنهاد کرده است.

گفتنی است که در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در افغانستان گسترش یافته است. بر اساس آمار وزارت صحت عامه، از آغاز شیوع کرونا تاکنون، ۵۹ هزار و ۲۲۵ تن در افغانستان به کرونا مبتلا شده و دو هزار ۵۹۸ تن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.