پیشرفت در صنعت آسانسور و نیاز بیشتر شهرها و کشورها باعث شده است که هر ساله تحول عظیمی در مدل ها و قطعات این سیستم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از 41 سال پرشیا لیفت اولین تولید کننده قطعات مکانیکی آسانسور در ایران میباشد،که در نمایشگاه معتبر خارجی آسانسور در استانبول ترکیه برگزار میشود ،شرکت میکند تا توانمندیهای تولید قطعات مکانیکی آسانسور ایرانی را به نمایش بگذارد.

نمایشگاه بین المللی آسانسور استانبول در تیرماه 1400 برگزار خواهد شد

گاورنر آسانسور پاندولی:  نمونه های پاندولی با حرکت عمودی جزو پرکاربردترین گاورنر  است این نوع از وسیله ها دارای یک اهرم در قسمت میانی می باشد، و وقتی که بالابر شتاب بیش از حد مشخص بگیرد، این اهرمک نوسان بیشتری را تجربه می کند تا از این طریق افزایش سرعت را تعدیل کند. در واقع با افزایش شتاب حرکت کابین، پادول های موجود به سمت بالا حرکت کرده و سرعت آنها بیشتر می شود. زمانی که پاندول ها به بیشترین مقدار سرعت خود رسیدند در این صورت آسانسور متوقف می شود.

گاورنر آسانسور سانتریفیوژی:  مدل های سانتریفیوژی از دیگر انواع گاورنر آسانسور می باشد که جزو متداول ترین نمونه های به کار رفته در عصر حاضر است درون این نوع از تجهیزات یک سنسور الکتریکی تعبیه شده است، زمانی که حرکت کابین آسانسور بیش از مقدار در نظر گرفته باشد، این فرایند توسط سنسورها شناسایی شده و اهرم مکانیکی در آن به قسمت درون تو رفته و درون هم قفل می شود. پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که محصولاتی با کارایی مطمئن تر تولید گردد. در این نوع از گاورنرها ابتدا برق موتور آسانسور خاموش شده  و سپس با فرایندی توقف آن دنبال می شود.

معرفی شاسی موتور آسانسور

آیا می دانید شاسی موتور آسانسور چیست و چه کارایی دارد؟ امروزه در سراسر دنیا ساختمان ها را مجهز به سیستم آسانسور می کنند.

پیشرفت در صنعت آسانسور و نیاز بیشتر شهرها و کشورها باعث شده است که هر ساله تحول عظیمی در مدل ها و قطعات این سیستم ارائه شود.

رعایت استانداردهای بین المللی در نصب و راه اندازی سیستم های آسانسور در تمام جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. تجهیزات آسانسورها با توجه به نوع و مدل آسانسور متفاوت است.

اما قسمت مهم و کاربردی در همه مدل ها شاسی موتور آسانسور می باشد که از طراحی و ساخت پیچیده و مهمی برخوردار است.

 

موتور آسانسور بر روی یک سازه فلزی به اسم شاسی موتور قرار می گیرد که نقش مهمی را در سیستم آسانسور ایفا می کند. بر روی شاسی قطعه دیگری به اسم فلکه هرزگرد قرار می گیرد

دلیل اهمیت شاسی را می توان قرار گرفتن وزن کابین آسانسور ، سیم بکسل و دیگر قطعات مکانیکی دانست که به دلیل پیشگیری از وارد آمدن حرکات افقی و عمودی بیهوده و اضافی به کابین آسانسور، به وجود آوردن ثبات و استحکام و حفظ فاصله عمودی بین قطعات از جمله فاصله بین فلکه موتور و فلکه هرزگرد از شاسی دانست.

نکات مهم ساخت شاسی موتور آسانسور

طراحی و ساخت شاسی موتور در آسانسور کاری بسیار حساس و دقیق است و نیازمند رعایت نکات و استانداردهای خاصی است

پارامترهای مهمی که در ساخت و بالا بردن کیفیت این محصول مهم هستند شامل رعایت فاصله افقی ریل های کابین تا ریل های وزنه، قطر فلکه موتور رعایت کردن فاصله کف موتور تا آکس فلکه موتور و فاصله پیچ های موتور می باشند و قطعاً تأثیر گذارترین پارامترها در کیفیت ساخت و طراحی رابطه مستقیمی با محصول با کیفیت دارند.

 صحبت از رعایت استانداردهای ساخت شاسی موتور آسانسور شد.

این استانداردها در واقع قوانینی هستند که هر سازنده ای ملزم به رعایت کردن آن ها است در زیر به برخی از این استانداردها اشاره می کنیم.

بهتر است در ساخت شاسی از تیر آهن های شماره بالا مانند تیر آهن نمره 18 و ناودانی شماره 14 استفاده شود.

دقت در جوشکاری شاسی هنگام ساخت بسیار مهم است باید فضای خالی هنگام جوشکاری شاسی وجود نداشته باشد.

تیر آهن و آهن آلاتی که در ساخت شاسی از آن ها استفاده می شود باید صاف باشند.

شاسی موتور بر روی دال بتنی باید به صورت کاملاً تراز باشد.

باید سطح تیر آهن و آهن آلات قبل از جوشکاری صیقل داده شود.

برای عبور یک نفر در اطراف فلکه فضا وجود داشته باشد.

فلکه کششی و فلکه هرزگرد به صورت مجزا و با هم تراز باشند.

ارتفاع شاسی در محدوده ی 30 تا 40 مناسب است

گاورنر آسانسور چیست و چه کاربردی دارد؟

مهمترین مزیت به کارگیری آن چیست؟ استفاده از این محصول در ساخت و طراحی آسانسور چه نقشی دارد؟  انواع مختلف آن کدام است؟ عملکرد گاورنر آسانسور به چه صورتی می باشد ؟ به دنبال پاسخ سوالات یاد شده هستید؟ با ما همراه باشید.

از گاورنر آسانسور به عنوان ترمز الکتریکی آسانسور یاد می شود. این وسیله به قدری در ساخت و طراحی آسانسور ها مهم است که استانداردهای بسیار مهمی برایشان در نظر گرفته شده است. کنترل حرکت آسانسور با استفاده از گاورنر آسانسور ممکن است و اگر این وسیله کارایی کافی نداشته باشد، بالابر ها نمي توانند امنيت كافي را براي استفاده فراهم كنند.

نمایشگاه بین المللی آسانسور استانبول در تیرماه 1400 برگزار خواهد شد

انواع گاورنر آسانسور

گاورنر آسانسور دارای انواع مختلفی می باشد که از مهمترین آن می توان موارد  زیر را نام برد:

   پاندولی

سانتریفیوژی

قلاب سربکسل آسانسور چیست؟

 قلاب سربکسل آسانسور را می توان یکی از مهم ترین بخش ها در هر سیم بکسل فولادی به حساب آورد. در واقع این قلاب ها را به هیچ عنوان نمی توان از این سیم بکسل ها جدا کرد. این وسیله به انتهای سیم بکسل متصل می شود و دارای انواع مختلفی است. هر کدام از این انواع توانسته اند کاربردها و ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند که در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین این وسیله یعنی قلاب سربکسل دارای مزیت های متعددی هستند که استفاده از آن ها را پر اهمیت و البته رایج کرده است. هر یک از این گزینه ها بسیار ویژه و مهم هستند که نیاز به بررسی کامل هر یک آن ها است

 

کاربرد اصلی قلاب سربکسل چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در این باره پرسیده می شود این بوده که اصلی ترین کاربرد این قلاب ها چیست. در جواب این موضوع شما در ابتدا کابین و همچنین وزنه های تعادل را تصور کنید. کابین و وزنه ها توسط ابزار مخصوصی نگه داشته می شوند که با نام سیم بکسل شناخته شده اند. همچنین خود این سیم بکسل ها نیز از طرف چارچوب هایی باید نگه داشته شوند. چهارچوب کابین و یا یوک و همچنین چهارچوب وزنه این موارد هستند. حالا این اتصال کلی توسط قلاب سربکسل آسانسور انجام می پذیرد.

در حالی که در قلاب سربکسل آسانسور از نوع گوه ای نامتقارن شاهد چیز دیگری خواهید بود. در این نوع قلاب یک محور طولی داریم. زمانی که اصلی ترین بخش این محور تحت یک بار مشخص شده قرار گرفت، باید بر خود این محور طولی عمود باشد. همچنین در این قلاب بر خلاف قلاب متقارن، زمانی که تحت نیروی کرنشی قرار می گیرد، سوکت آن حالت کج و یا خمیده به خود نمی گیرد. دلیل این حالت نیز نوع اتصال تحت بارگذاری است.

نمایشگاه بین المللی آسانسور استانبول در تیرماه 1400 برگزار خواهد شد

زمانی می توانید عملکرد این قلاب سربکسل آسانسور را مشاهده کنید که در میان رشته های سیم بکسل یک چسبندگی سایشی وجود داشته باشد. در واقع این چسبندگی یک نوع مزیت بزرگ به حساب می آید؛ چرا که در ابتدا سیم بکسل بر اثر نیروهایی که به آن وارد می شود، تحت کرنش قرار می گیرند. همین موضوع باعث خواهد شد تا قطر این قلاب کم شود و فشار زیادی به رشته های تنیده شده سیم بکسل وارد گردد.

کاربردهای این قلاب نیز گسترده می باشند. به عنوان مثال می توان آن را در جرثقیل هایی استفاده کرد که در ذوب آهن وجود دارند.

 

دفتر مرکزی پرشیا لیفت در تهران :

تلفن تماس : 2-77269481-021

فکس : 77819537-021

کارخانه پرشیا لیفت :

تلفن تماس : 9-36425678-021

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار