به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی با اینکه اعتبارات جادههای شریانی، اصلی و بین شهری از مرکز و اعتبارات جادههای فرعی و روستایی از محل استانی تأمین میشود اظهار داشت: اعتبارات محدود استانی کفایت نمیکند و هزینه آسفالت و ساخت راه بسیار بالا است.
کرمی گفت: در بسیاری از جادههای روستایی برای روکش آسفالت یک کیلومتر حدود ۴۰۰ میلیون تومان و برای جادههای بینشهری برای هر یک کیلومتر تا یک میلیارد تومان هزینه میشود و بنابراین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ساخت راه در روستا کمک چندانی نمیکند.
او با بیان اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که ۳۰۰۰ کیلومتر آن خاکی است افزود: نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد.
کرمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در زمینه تلفات جادهای جایگاه مناسبی در کشور ندارد عنوان کرد: میزان تلفات جادهای در سال ۱۶ هزار نفر و تعداد مصدومان ۳۵۰ هزار نفر است، اما از سال ۹۷ این میزان روند نزولی داشته است.
او گفت: تلفات جادهای در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۴ درصد کاهش یافته که از این نظر رتبه چهارم کشور را کسب کردهایم.
انتهای پیام/ز