رییس امنیت ملی افغانستان از کشته شدن مولوی احمد قندهاری در استان قندهار خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی افغانستان از کشته شدن یکی از سرکردگان ارشد و مشهور طالبان در جنوب این کشور خبر داد.

بر این اساس، احمدضیا سراج امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: مولوی «احمد قندهاری» یکی از افراد کلیدی طالبان در جریان عملیات نظامیان افغان در استان قندهار کشته شد. ملا محمد رحیم مشهور به احمد صاحب، مسئول حملات انتحاری طالبان در حوزۀ جنوب و دومین فرمانده ارشد ملا اختر محمد منصور، رهبر سابق طالبان بود که در یک حملۀ هوایی در قندهار کشته شد.

سراج گفت: هدف از حملات تهاجمی طالبان در جنوب از جمله قندهار، پیدا کردن مکانی برای بازگشت رهبرانشان از پاکستان است. دولت افغانستان ۴۰۷ عضو گروه داعش را که شامل اتباع چهارده کشور خارجی هستند در داخل افغانستان بازداشت کرده است.

وی از ادامه رابطه القاعده با طالبان یاد کرد و افزود: پس از توافقنامه صلح طالبان با امریکا، طالبان ۲۴ درصد حملات خود را افزایش داده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در سیزده استان این کشور خبر داد. در این عملیات ۱۳۵ نفر از اعضای طالبان کشته و ۹۲ نفر از آن‌ها زخمی شدند.

دولت آمریکا وعده داده است تا ۱۱ سپتامبر نظامیان این کشور از افغانستان را خارج کند. با این حال، دولت مرکزی افغانستان نگران قدرت یافتن دوباره گروه طالبان و مسلط شدن آن بر این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار