گزارش ها حاکی از این است که سیستم افشای حفره‌های امنیتی مایکروسافت به زودی اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مایکروسافت می‌خواهد برنامه‌ای را ویرایش کند و نقص کدگذاری در محصولات خود را با سایر شرکت‌ها به اشتراک بگذارد، زیرا مشکوک به نشت اطلاعات منجر به حمله سایبری گسترده‌ای علیه هزاران مشتری Microsoft Exchange در سراسر جهان شده است.

برنامه حمایت‌های فعال مایکروسافت (MAPP) به بعضی از مشتریان درباره آسیب پذیری‌های موجود در محصولات مایکروسافت روز‌ها یا هفته‌ها پیش از افشای عمومی آن‌ها اطلاع می‌دهد و این اطلاعات برای دفاع در برابر حملات احتمالی بسیار مهم قلمداد می‌شوند.

طبق گفته شش نفر از افراد آشنا با این برنامه، از جمله اعضای موجود که به دلیل عدم توافق برای افشای مایکروسافت خواستار ناشناس ماندن بودند، این غول فناوری در حال سنجش نحوه و زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات با حداقل برخی از ۸۱ شرکت کننده در برنامه محافظت فعال مایکروسافت است. سایرین درخواست ناشناس ماندن کردند، زیرا مجاز به گفتگو در مورد موضوع به صورت عمومی نیستند.

سیستم حفره‌های امنیتی مایکروسافت اصلاح می‌شود

با این حال، طبق گفته چهار نفر از افرادی که با تحقیقات مایکروسافت در مورد علت حمله آشنا شده اند، مایکروسافت نگران است که شرکت کنندگان در MAPP اطلاعاتی از آسیب پذیری اکسچینج را در اختیار هکر‌ها قرار دهند.

انگشت اتهام مایکروسافت به سوی چینی ها نشانه رفت

البته مایکروسافت به روزرسانی‌های نرم افزاری برای ترمیم حفره‌ های امنیتی را به صورت عمومی در ۲ مارس منتشر کرده بود تا مشکل را حل کند. به گفته افراد مطلع، تحقیق این شرکت روی حداقل دو شرکت چینی به عنوان منابع احتمالی نشت متمرکز شده است.

در مقابل هم وزارت امور خارجه چین، اعلام کرد چین با هر شکلی از حملات یا نفوذ آنلاین مخالف است. قوانین چینی درباره جمع آوری اطلاعات و کنترل آن‌ها به شکل روشنی از امنیت اطلاعات حمایت کرده و با حملات سایبری و دیگر فعالیت‌های مجرمانه مخالف است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار