مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۵۲۸ شکارچی متخلف به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز پرندگانی سال گذشته در استان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ابراز داشت: ۴۱۵ فقره پرونده مربوط به شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک، باقرقره، جغد و تیهو و ۱۱۳ فقره پرونده مربوط به شکار پستانداران مانند قوچ، آهو، میش، کل و گراز وحشی، در استان سمنان سال گذشته تشکیل شد.

او  اضافه کرد: ۱۶۱ فقره پرونده مربوط به شکار پرنده و ۷۷ پرونده مربوط به شکار پستانداران در استان به دست شکارچیان متخلف سال ۱۳۹۸ تشکیل و مجرمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: آموزش و اطلاع‌رسانی بیش از پیش نقشی مهم در ارتقای مشارکت و مسئولیت اجتماعی در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش دارد و لازم است رسانه در این زمینه بیش از پیش نقش‌آفرینی کند.

عبدوس بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۱ مورد ادوات و وسایل شکار مانند دوربین، انواع فشنگ، سلاح، شوکر و اسپری فلفل، از شکارچیان متخلف در استان سمنان کشف شد.

او با بیان اینکه با هوشیاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ۱۲۱ مورد تخلف شروع به شکار در استان سال گذشته کشف جرم شد، اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ پرنده و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۴ پرنده و چهار راس پستاندار که به وسیله شکارچیان متخلف زنده‌گیری شده بودند، کشف و به طبیعت بازگردانده شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.